Gå til innhold

kattepensjonat

Anbefalte innlegg

Gjest familie på fire
Skrevet

Hei.

Vi har fått oss katt. Han skulle selvsagt bli en tøff utekatt, som kunne komme innom en gang i blant hvis det var tomt for mus ellers. Men han har jo blitt en vanvittig kosete katt stappfull av personlighet og en gentleman som vandrer rundt i hagen, og ikke så mye lengre enn det.

Og nå skal vi til Danmark. Hva gjør vi? Han har bare vært hos oss helt siden vi hentet han, og vi har ikke sånn kattedør hvor han kan gå ut og inn. Han er bare 8mnd og kan ikke bo ute alene i 5 dager.

Har noen erfaring fra sånt kattepensjonat eller kattehotell eller hva det heter? Er det ok, eller kommer han til å bli vettskremt? Noen tips om hvor han kan være i såfall? Det er vel forskjell på sånne steder også.

Ja, ja, så er man jo litt myk softshake innerst da.

(Herregud, den katta må da klare seg aleine ute noen dager - det hadde jeg sagt før....)

Hilsen

Gjest det er pensjonater
Skrevet

Hvor i landet bor dere da? Søk i gule sider (telefonkatalogen).

Skrevet

Kanskje du rett og slett kan spørre en nabo om å slippe ham inn om natten og sørge for mat og vann? Det har jeg pleid å gjøre, og så lage til en kurv eller en eller annen "liggeplass" under tak ute.

Skrevet

5 dager alene ute er for lenge, da er det godt mulig at han ikke er der mer når dere kommer hjem.

Et pensjonat er ypperlig! Har hatt katt på pensjonat selv, flere ganger og hun koste seg godt.

Gjest familie på fire
Skrevet

Hvor i landet bor dere da? Søk i gule sider (telefonkatalogen).

Romerike, nord for Oslo.

Skrevet

Jeg har gode erfaringer med kattepensjonat.

Det som jeg og kattene syntes var enda bedre var at noen kom innom en gang pr dag for litt mat, rent vann og kos. Mine katter hadde mulighet til å komme seg ut gjennom et vindu i annen etg.

Skrevet

Romerike, nord for Oslo.

Om dere bor på Romerike må da Ødepus kattepensjonat være ideelt.

For øvrig: ingen katt uansett alder eller grad av tøffhet skal være alene 5 dager. Det sier seg selv at det ville være dyremishandling!

De fleste har venner/famile/naboer som kan steppe inn som kattevakt - og samtidig ta inn post etc.

Skrevet

Vi har kattene våre på kattepensjonat hver gang vi drar på ferie.

Mine katter er innekatter, så når de kommer på det kattepensjonatet vi har, så har de utebur i tillegg. Koser seg riktig godt :)

Det varierer i kvalitet på kattepensjonater, jeg ville ikke valgt et pensjonat hvor man har for mange katter. På noen kattepensjonater så lar de kattene gå løs _hele tiden_, har burene åpne og dermed kan ikke de som driver pensjonatet holde godt øye med hvordan det står til med nettopp pusen din.

Det har jeg opplevd og kommer aldri til å bruke det pensjonatet igjen.

På det pensjonatet jeg bruker nå, så slipper eieren ut kattene et par timer i pensjonatet og jeg har bedt om at mine katter, som er ganske sky, skal slippes ut for seg selv når de andre kattene er inni burene. Det går greit.

Viktig å være fornøyd og god fast kunde, så blir du husket på neste gang du skal bestille.

Du er kanskje i seneste laget med å bestille, ettersom mange bestiller i feb-mars så fort folk vet ferien sin.

Men du kan være heldig såklart.

Om du ikke har mulighet til kattepensjonat, så få venner til å passe på katten i hjemmet. De kan ta noen turer i løpet av de 5 dagene og sjekke mat/toalett kasse/vann og gi litt kos.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...