Gå til innhold

innleggelse når man er over 18 år...??


Gjest Sarah

Anbefalte innlegg

Gjest Sarah

Jeg bare lurer på noe... hvor blir man lagt inn når man er over 18 år og trenger å bli lagt inn på somatisk avdeling for spiseforstyrrelser?? ( og da mener jeg anoreksi.)

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ligget på medisinsk avdeling for voksne de gangene jeg har vært innlagt etter at jeg fyllte 18. Da var jeg innlagt pågrunn av anoreksi (undervekt), og fikk sondemating. Var veldig kjedelig, for det var ingen andre på min alder der, bare gamle folk. Men så kan man jo ikke akkurat forvente at sykehusopphold skal være så morsomme heller da....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarah

Jeg har ligget på medisinsk avdeling for voksne de gangene jeg har vært innlagt etter at jeg fyllte 18. Da var jeg innlagt pågrunn av anoreksi (undervekt), og fikk sondemating. Var veldig kjedelig, for det var ingen andre på min alder der, bare gamle folk. Men så kan man jo ikke akkurat forvente at sykehusopphold skal være så morsomme heller da....

Med vennlig hilsen

Så det er ingen spesielle avdelinger for personer over 18 år med spiseforstyrrelser?? Kan jo nevne at jeg bor i oslo...vet ikke om det er noe bedre tilbud her nede...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ingen spesielle avdelinger for personer over 18 år med spiseforstyrrelser?? Kan jo nevne at jeg bor i oslo...vet ikke om det er noe bedre tilbud her nede...??

Jeg er ikke sikker på tilbudet i Oslo, men her i Trondheim er det i alle fall ingen andre tilbud for anorektikere når man skal sondemates enn vanlig medisinsk avdeling. Det finnes jo andre avdelinger spesielt for folk over 18 med sf, men der får man ikke være mens man sondemates.

Du kan jo undersøke med legen din, han/hun bør jo ha oversikt over de tilbudene som finnes i Oslo.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Sarah! Som du sikkert vet regnes anoreksi (spiseforstyrrelser) til psykiske lidelser innen medisinen. Det betyr at det primært er ønskelig at en person med anoreksia blir innlagt på en psykiatrisk avdeling,- for å kunne få hjelp med sine vanskelige tanker og følelser knyttet til mat, vekt, kropp og utseende. I ditt tilfelle hvor du angivelig er i behov av sondeernæring foretrekkes ofte medisinsk avdeling, med mulighet med samtaler med en psykiater/psykolog fra psykiatrisk avdeling. I Oslo har f.eks Lovisenberg sykehus sin psykiatriske avd. nært knyttet til medisinsk avd.(samme bygningen), Ullevål sykehus har medisinsk avd. på området, men adskilt, mens Gaustad (Aker sektor)og Vinderen ( Diakonhjemmet) har relativ lang vei til medisinsk avdeling.Det er noen psykiatriske avdelinger som er villige til å ta ansvar for sondeernæring. Jeg vil råde deg til å ta dette nærmere opp med legen din . Det er viktig at innleggelsen bli forberedt så bra som mulig slik at du får den beste hjelpen, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...