Gjest --extras Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Kan man marinere kyllingfileter i bare fløte og krydder? Lurte jeg på.. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Nei, da blir den ikke marinert - bare badet i fløte. For å marinere trenger du olje og syre - foruten krydder. 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Legg filetene i en liten bolle, hell over litt olje og putt oppi MASSE krydder før du vender og gnir oje/krydder inn i kjøttet. La det stå ei stund før du steker det. Jeg prøvde dette nylig og brukte hvitløkkrydder, salt, pepper, grillkrydder, paprikakrydder, chilikrydder og tandoori masalakrydder. Ble kjempegodt! 0 Siter
Gjest --extras Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Takk for svar dere to! Ble litt klokere nå 0 Siter
keinstein Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Marinade er en seiglivet myte. Marinade av vann trenger maks 1-2 mm inn i kjøttet. Med olje trenger det ikke inn i det hele tatt. Det kan du lett konstatere ved f eks å bruke en marinade med farge (gurkemeie) kyllingen blir ikke gul inni. Unntaket er veldig sterk saltvannsoppløsning, det trenger inn. Mitt råd er å stikke på REMA 1000 og f eks kjøpe marinert ferdig stekt kylling til kr 20 pr stk. Den er marinert ved at marinaden er sprøytet inn med nåler under trykk. Det er eneste måten å få marinade inn i rått kjøtt. Når kjøttet er varmebehandlet, da suger det marinade som en svamp. Men da er det litt sent. Skjær kjøttet i tynne strimler, og bruk vann, da blir i hvert fall så mye overflate som mulig litt marinert. Syra hjelper ikke det spøtt. Kiwi eller papaya mørner kjøttet med enzymer, men smaker ikke noe. Med mørning i paparin og MSG i sausen får du slik kylling som på kinarestaurant. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.