Gjest Lille bethen Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hei! Jeg er student i Trondheim. Lever på 6000 kr i mnd, 3000 går til husleie. Jeg har ikke klart å få meg sommerjobb i år, men håpet er der fortsatt. Saken er at jeg ikke kommer til å tilbringe sommeren i Trondheim, og lurer da på om det er "feil" å spørre huseieren om å få billigere husleie i feks juli måned. Vet at mange får det. Vil ikke si opp hybelen, selv om jeg kunne spart 6000 kr på det. Har jo ingen sted å gjøre av alle sakene mine. Så, syns du man kan spørre om å få halv husleie i sommer mnd, eller er det noe huseier selv må tilby? Han får jo uansett ikke leid ut før august hvis jeg sier opp nå. (har bare 1 mnd oppsigelse) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg fikk aldri halv husleie på sommeren da jeg var student, verken da jeg leide privat eller via høyskolen. Men det er selvfølgelig ikke forbudt å spørre. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det er jo alltids lov å spørre. Men sommerjobb bør du jo kunne få deg. Har du sjekket alle muligheter? Aetat.no, uloba.no, deltidsjobb.no, vikarbyråer, kommuner (bl.a. jobb på sykehjem etc), sykehus osv? 0 Siter
Gjest Lille bethen Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det er jo alltids lov å spørre. Men sommerjobb bør du jo kunne få deg. Har du sjekket alle muligheter? Aetat.no, uloba.no, deltidsjobb.no, vikarbyråer, kommuner (bl.a. jobb på sykehjem etc), sykehus osv? Har søkt på mye ja! Er stor konkurranse om jobbene der jeg skal være. Men er fortsatt mange jobber jeg ikke har fått svar på, så det er fortsatt håp! 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det kan jeg aldri tenke meg at du får. Hvis du har en månedes oppsigelsesfrist, så finner han muligens en ny leietaker innen det. 0 Siter