Gjest Journalunn Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hvis man av ulike grunner ønsker dette? Kan det da være nok å bytte fastlege, eller følger journalen automatisk med? Kan man reservere seg mot dette på noe vis? Andre muligheter? 0 Siter
Gjest Frustrert frue Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hvis du vil begynne helt på "skratsj", lar du bare være å be om at din journal blir sendt til din nye fastlege... Men den forsvinner ikke!!! Blir liggene hos din gamle fastlege! 0 Siter
fyrlykt Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Du kan ikke kvitte deg med journalen, legen har plikt til å lagre opplysninger. Om du bytter fastlege får din nye lege kopi av journalen din hvis du samtykker i det. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Du kan be om sletting om du skulle ønske det. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Du kan be om sletting om du skulle ønske det. Sletting er ikke et alternativ - derimot kan man få pasientjournalen sin plombert/ sperret for innsyn. Slik er det i alle fall i spesialisthelsetjenesten (dvs sykehusene). (Se pasientrettighetsloven, journalforskriften osv) Jeg antar derfor at det er nogenlunde slik hos fastlegene våre også. 0 Siter
cecily Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Sletting er ikke et alternativ - derimot kan man få pasientjournalen sin plombert/ sperret for innsyn. Slik er det i alle fall i spesialisthelsetjenesten (dvs sykehusene). (Se pasientrettighetsloven, journalforskriften osv) Jeg antar derfor at det er nogenlunde slik hos fastlegene våre også. En kan søke om å få slettet små til større deler av sin egen journal, det er jeg 99,9% sikker på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.