Gå til innhold

Absolutt vallergan


Gjest nattergalen

Anbefalte innlegg

Gjest nattergalen

Med ett hadde vallergan gått opp 100% i pris og selges kun i 25pk.

Er det sjanse for å få dem på blå respekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, det er ikke mulig.

Nå til dags er det nesten umulig å få nye medikamenter inn på blåreseptlisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nattergalen

Nei, det er ikke mulig.

Nå til dags er det nesten umulig å få nye medikamenter inn på blåreseptlisten.

Dn er grei. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er korrekt. Fastlegen min fortalte dette. Tror du at jeg gir råd ut ifra uvitenhet? Jeg er et samvittighetsfullt menneske. Personlig har jeg brukt både tolvon og vallergan. Når du svarer meg på denne måten, så sårer du meg. Dette er et forum drevet av et privat selskap, og ikke en helsetjeneste. Tross alt så lever vi i et land som har et relativt godt utbygd helsetilbud. Men det bør absolutt bli bedre. For det har vi råd til.

Ut fra svaret ditt ser jeg at du gir råd uten å vite.

Det ønsker jeg at du skal slutte med når det gjelder medisiner! I denne sammenheng er det totalt uvesentlig om du blir såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snask deg vekk herfra!

Det er korrekt. Fastlegen min fortalte dette. Tror du at jeg gir råd ut ifra uvitenhet? Jeg er et samvittighetsfullt menneske. Personlig har jeg brukt både tolvon og vallergan. Når du svarer meg på denne måten, så sårer du meg. Dette er et forum drevet av et privat selskap, og ikke en helsetjeneste. Tross alt så lever vi i et land som har et relativt godt utbygd helsetilbud. Men det bør absolutt bli bedre. For det har vi råd til.

Kan du ikke snaske deg ut av forumet. Slik som du har oppført deg den siste tida så er du en pest og en plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra svaret ditt ser jeg at du gir råd uten å vite.

Det ønsker jeg at du skal slutte med når det gjelder medisiner! I denne sammenheng er det totalt uvesentlig om du blir såret.

Det er ikke korrekt Nils. Hva var galt i svaret jeg gav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ikke korrekt Nils. Hva var galt i svaret jeg gav?

"tolvon er det samme,og koster 25 kr for 90 tabeletter."

Tolvon og Vallergan er ikke samme medisin. De virker heller ikke likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"tolvon er det samme,og koster 25 kr for 90 tabeletter."

Tolvon og Vallergan er ikke samme medisin. De virker heller ikke likt!

Vallergan er som du vet en allergimedisin. Man benytter en bivirkning ved denne medisinen som fører til døsinghet. Tolvon er et antidepressiva. Også her blir den samme bivirkningen brukt for å fremme søvnighet. Hvis et menneske ikke har råd til å kjøpe vallergan, bør da ikke vedkommende bruke den rimelige medisinen tolvon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vallergan er som du vet en allergimedisin. Man benytter en bivirkning ved denne medisinen som fører til døsinghet. Tolvon er et antidepressiva. Også her blir den samme bivirkningen brukt for å fremme søvnighet. Hvis et menneske ikke har råd til å kjøpe vallergan, bør da ikke vedkommende bruke den rimelige medisinen tolvon?

Nå forstår jeg hvor lite du forstår.

En kan sove godt på Truxal, Largactil, Nozinan, Seroquel, Zyprexa, Rohypnol og mange andre medikamenter.

Tross dette kan jeg ikke skrive at de er det samme som Vallergan.

Kjære deg, kan du ikke flytte til forum for alternativ behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snaske deg ut av forumet. Slik som du har oppført deg den siste tida så er du en pest og en plage.

Stilig å sparke andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg hvor lite du forstår.

En kan sove godt på Truxal, Largactil, Nozinan, Seroquel, Zyprexa, Rohypnol og mange andre medikamenter.

Tross dette kan jeg ikke skrive at de er det samme som Vallergan.

Kjære deg, kan du ikke flytte til forum for alternativ behandling?

Jeg forstår nå hvilke retning innen psykiatrien du representerer. Veldig mange leger sier at antipsykotika ikke bør gis til andre enn mennesker som lider av en psykose. Likevel så gir du uke etter uke råd om hvor mye seroquel eller nozinan personer skal ta før leggetid. Selv om Eli Lilly er dømt til å betale 659 millioner dollar i erstatning til pasienter som har fått diabetes, fortsetter du med å fremme denne medisinen. Jeg har ingen tro på alternativ behandlig. Derimot så fremtrer den psykoanalytiske retningen for meg som både virkningsfull og effektiv. Menneskene som i månedsvis, og årevis har brukt medikamenter, skriver fortsatt inn på dette forumet og ber om råd vedrørende alternative medikamenter. Det er kanskje den egentlige, alternative medisinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Er du seriøs?

Jeg forstår nå hvilke retning innen psykiatrien du representerer. Veldig mange leger sier at antipsykotika ikke bør gis til andre enn mennesker som lider av en psykose. Likevel så gir du uke etter uke råd om hvor mye seroquel eller nozinan personer skal ta før leggetid. Selv om Eli Lilly er dømt til å betale 659 millioner dollar i erstatning til pasienter som har fått diabetes, fortsetter du med å fremme denne medisinen. Jeg har ingen tro på alternativ behandlig. Derimot så fremtrer den psykoanalytiske retningen for meg som både virkningsfull og effektiv. Menneskene som i månedsvis, og årevis har brukt medikamenter, skriver fortsatt inn på dette forumet og ber om råd vedrørende alternative medikamenter. Det er kanskje den egentlige, alternative medisinen?

Men du forstår at du gjorde noe veldig galt når du sa Tolvon var det samme som Vallergan? Du forstår at det ikke er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snask deg ut herfra!

Ikke snakk slik til meg! Jeg fremmer kun mitt syn og sårer ingen. det gjør derimot du. Skam deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Er du seriøs?

Jeg forstår nå hvilke retning innen psykiatrien du representerer. Veldig mange leger sier at antipsykotika ikke bør gis til andre enn mennesker som lider av en psykose. Likevel så gir du uke etter uke råd om hvor mye seroquel eller nozinan personer skal ta før leggetid. Selv om Eli Lilly er dømt til å betale 659 millioner dollar i erstatning til pasienter som har fått diabetes, fortsetter du med å fremme denne medisinen. Jeg har ingen tro på alternativ behandlig. Derimot så fremtrer den psykoanalytiske retningen for meg som både virkningsfull og effektiv. Menneskene som i månedsvis, og årevis har brukt medikamenter, skriver fortsatt inn på dette forumet og ber om råd vedrørende alternative medikamenter. Det er kanskje den egentlige, alternative medisinen?

Forøvrig: hvis du har så forferdelig mye imot dette forumet og måten det drives på, hvorfor er du her? Hva er hensikten din med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Er du seriøs?

Ikke snakk slik til meg! Jeg fremmer kun mitt syn og sårer ingen. det gjør derimot du. Skam deg!

Du sårer kanskje ingen (men være ikke for sikker på det heller) men du driver med feilinformasjon. Og du forstår tilsynelatende ikke at du ikke kan det.

Det virker som du har mye imot dette forumet, så hvorfor er du her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

Nå forstår jeg hvor lite du forstår.

En kan sove godt på Truxal, Largactil, Nozinan, Seroquel, Zyprexa, Rohypnol og mange andre medikamenter.

Tross dette kan jeg ikke skrive at de er det samme som Vallergan.

Kjære deg, kan du ikke flytte til forum for alternativ behandling?

Kjære deg,hva har denne saken med alternativ behandlig å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig: hvis du har så forferdelig mye imot dette forumet og måten det drives på, hvorfor er du her? Hva er hensikten din med det?

Jeg er her, på dette forumet av flere årsaker. Den mest grunnleggende er at jeg selv er blitt skadet av psykiatrisk behandlig. Hvis ikke, så ville jeg aldri skrevet et innlegg som det jeg nå gjør. Jeg har veldig mye innestengt aggresjon. For noen år tilbake, fortalte jeg til en psykolog at jeg hadde et minne som kretset rundt et traume. Psykologen som hørte dette, mente at mitt traume var en vrangforestilling. Derfor ble jeg anbefalt, og senere tvunget til regelmessig bruk av zyprexa. Noen år senere ble det fra annet hold bekreftet at mine minner var virkelige. I dag sliter jeg fortsatt med skader etter bruk av antipsykotika. Alle mennesker er ikke ærlige. De er bare mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo le litt! Jeg har brukt både Tolvon og Vallergan. Samtidig og hver for seg.

Tolvon var kjempe å sove på samtidig som det hadde en mild effekt på depresjon. Jeg fikk store bivirkninger av Tolvon. La på meg ti kg i løpet av 6 mnd. og hadde utrolig hjertebank. Jeg sluttet, gikk ned i vekt og hjertet ble normalt. Vallergan var svært mildt når det gjaldt mine søvnvansker, men de hjalp nok litt. Hadde ingen bivirkning med vallergan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stort spørsmålstegn...

Nei, det er ikke mulig.

Nå til dags er det nesten umulig å få nye medikamenter inn på blåreseptlisten.

Hva?? Er du helt sikker?? Får man ikke vallergan på blåresept hvis man får den for allergi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...