Gå til innhold

hva har skjedd med meg?!


lommili

Anbefalte innlegg

Det er så deprimerende å leve.

For et år siden tok jeg av og av og av. Ble sterkt undervektig.

Nå har jeg normalvekt og folk tror at jeg er frisk.

Men det er jeg ikke!!!!

For jeg spiser ikke normalt.

Noen dager spiser jeg ingenting, andre dager 6 flatbrød. Det er 12 kcal i et flatbrød, så 12*6=72 kcal.

Det blir lissom litt feil, når dagsbehovet for ei jente på min alder er fra 1900 kcal til 3000 kcal. Men jeg er ikke alltid så flink. Det er ikke alltid at jeg klarer å begrense meg. Noen ganger kan jeg starte dagen med 10 brødskiver og syltetøy og ost. Slik kan jeg fortsette å frotse resten av dagen. Nei, i slike tilfeller spiser jeg ikke fordi jeg er sulten.

D. v.s jeg stopper aldri når jeg er mett.. Noen ganger klarer jeg å kaste alt sammen opp igjenn. Andre ganger orker jeg ikke å prøve engang. Da bruker jeg å kutte meg i huden. Det gir nesten rus når jeg ser hvor mye blod jeg kan få ut. Nå er jeg begynnt å brenne meg i huden også. Ja, med en glødene røkelsespinne. Det gjør ikke vondt, faktisk demper det smertene inni meg. Jeg snakker av og til med helsesøster på skolen, men det er om andre ting. Jeg tør ikke å nevne dette for henne! Da ville nok faren min fått vite det, og det kann umulig gå bra.

Jeg har et ønske om å kunne spise normalt, tenke normalt. Om å være normal! Tenk så herlig å heller bekymre meg om hvilke sko jeg skal ha på meg enn å bekymre meg over hvor mange kalorier det var i eplet jeg spiste! Det er mengden mat jeg har spist den dagen, som avgjør om jeg har hatt en "god" dag.

Har jeg litt problemer eller gjør jeg for mye ut av ingenting?

Jeg trenger noen fine og hjelpende ord!!!

født 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære lommili! Du beskriver spiseforstyrrelser, depresjon og en ustabil væremåte i form av selvskadelse. Du har mer enn nok tanker, følelser og handlinger som er med på å gjøre hverdagen for deg vond og vanskelig som jeg oppfordrer deg til å søke profesjonell hjelp for så snart som mulig, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...