Gjest burde de ikke slutte å bry seg snart Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Både mannen min og jeg er av typen som ikke liker å stresse, spesielt ikke hvis det går ut over barna. Vi kan gjerne for eksempel bruke en hel helg på å rake, fremfor å stresse med å bli ferdig fortest mulig. Hvis vi har oppussingsprosjekter gående, går barna foran. Det er tross alt vårt hus, og vi som ev. må leve med at ting tar litt tid. Men dette plager tydeligvis foreldrene mine voldsomt. Hver gang de er på besøk kommenterer de ett eller annet. En list som ikke er spikret opp, eller et bilde som ikke er hengt opp enda. Jeg merker at jeg blir irritert. Med små barn er det hele tiden nok å gjøre, og jeg vil ike være en stresset og sint mamma. Det er heller ikke snakk om at vi lever på en byggeplass, det er kun småting. Hva mener dere? 0 Siter
carma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Si det til foreldrene deres, ikke til oss :-) Foreldre skjønner aldri når de burde trekke til seg nesa - uansett hvor gamle "barna" blir. Nå er det deres ansvar å sette grensene for dere selv. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Foreldrene deres har ikke noe med hvordan dere gjør ting. Dog skal jeg innrømme at slikt får jeg "mark" av:) Fullt av halvgjorte ting er det verste jeg vet. 0 Siter
Gjest hovedinnlegger Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Si det til foreldrene deres, ikke til oss :-) Foreldre skjønner aldri når de burde trekke til seg nesa - uansett hvor gamle "barna" blir. Nå er det deres ansvar å sette grensene for dere selv. Du har nok rett Synd det er så vanskelig å si ifra. Jeg tror kanskje den generasjonen var mye mer opptatt av at alt skulle se bra ut for omverdenen. At huset skulle være strøkent, og hagen nyluket. Det var nok også mer vanlig at ungene ble sendt ut alene. Uansett, takk for svar 0 Siter
Gjest hovedinnlegger Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Foreldrene deres har ikke noe med hvordan dere gjør ting. Dog skal jeg innrømme at slikt får jeg "mark" av:) Fullt av halvgjorte ting er det verste jeg vet. Hehe, det er ikke slik vi har det. Da kunne jeg forstått kritikken, Det er like mye at vi kan si at vi "en gang har lyst til å bygge på".. og så komer maset en uke senere, om når bygget skal være ferdig. Av det første innlegget kan det kanskje høres ut som om vi bor i pappesker, eller har halvmalte vegger. Vi har det helt normalt altså 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Skjønner deg godt, jeg. Det er forferdelig irriterende når noen skal legge seg opp i ting de ikke har noe med. Jeg synes du skal være stolt over den holdningen du har. Det å prioritere barna og ta livet litt med ro er en viktig egenskap i vår stressende tid! ;-) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hehe, det er ikke slik vi har det. Da kunne jeg forstått kritikken, Det er like mye at vi kan si at vi "en gang har lyst til å bygge på".. og så komer maset en uke senere, om når bygget skal være ferdig. Av det første innlegget kan det kanskje høres ut som om vi bor i pappesker, eller har halvmalte vegger. Vi har det helt normalt altså Ok, svaret mitt var kanskje litt frekt. Var ikke meningen det:) Sjøl er jeg en som stresser meg opp og alt skulle helst ha vært ferdig i går og det er ikke bra det ihverfall. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg hadde nok blitt særdeles irritert på foreldrene, ja. Hva med å tilby dem å gjøre jobben? Da blir det ferdig fort nok "for dem" (og dere, så klart!), og dere får nok tid til ungene. ;-) 0 Siter
Gjest hovedinnlegger Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Ok, svaret mitt var kanskje litt frekt. Var ikke meningen det:) Sjøl er jeg en som stresser meg opp og alt skulle helst ha vært ferdig i går og det er ikke bra det ihverfall. Jeg ble ikke fornærmet Det må være litt praktisk å være som deg også, det må jeg innrømme. Men en mellomting er kanskje bra? hehe Det er vel dessverre sjelden folk er helt passe.. man er gjerne enten rotekopp eller ryddig, lat eller supersporty og greier ikke sitte stille, osv osv 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg ble ikke fornærmet Det må være litt praktisk å være som deg også, det må jeg innrømme. Men en mellomting er kanskje bra? hehe Det er vel dessverre sjelden folk er helt passe.. man er gjerne enten rotekopp eller ryddig, lat eller supersporty og greier ikke sitte stille, osv osv Jeg får det slik i perioder, og akkurat nå har jeg hatt en periode på noen uker hvor jeg bare har stresset rundt. Joda praktisk, men slitsomt for meg selv:) Jeg maler, maler og maler og ordner i hagen hver dag hele uka, og i de siste helgene har jeg dratt til hytta og gjort akkurat det samme. Herregud, jeg høres ut som -den- kjerringa. Skal snart roe meg litt nå 0 Siter
Gjest hovedinnlegger Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg får det slik i perioder, og akkurat nå har jeg hatt en periode på noen uker hvor jeg bare har stresset rundt. Joda praktisk, men slitsomt for meg selv:) Jeg maler, maler og maler og ordner i hagen hver dag hele uka, og i de siste helgene har jeg dratt til hytta og gjort akkurat det samme. Herregud, jeg høres ut som -den- kjerringa. Skal snart roe meg litt nå Du får slappe av og kose deg den 17. i det minste da 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Foreldregenerasjonen er av en helt annen type mennesker enn oss. De har ikke evnen til å slappe av å ta ting som det kommer. De må gjøre noe fornuftig hele tiden og føle at de er til nytte. Vi derimot, vi vet hvordan man slapper av og nyter livet. Vi kan bruke en hel helg på absolutt bare kos vi. Ingen vasking og hagerydding, bare ren fornøyelse. Dette er i våre foreldres øyner helt forferdelig. Men jeg gidder ikke bry meg og det syns jeg ikke du/dere skal gjøre heller. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Du får slappe av og kose deg den 17. i det minste da Det skal vi. Er snart i mål med denne turboperioden nå og nå kan sommeren bare komme:) 0 Siter
Gjest samme måten her Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Mine foreldre kritiserer meg hver gang de ser meg. Er det ikke noe som skulle vært gjort nå (som støvsuging eller annet) så nevner de noe jeg gjorde for 15 år siden..... Jeg er så lei av dette. Andre søsken skryter de opp i skyene, men meg har de visst aldri vært fornøyd med. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Ok, svaret mitt var kanskje litt frekt. Var ikke meningen det:) Sjøl er jeg en som stresser meg opp og alt skulle helst ha vært ferdig i går og det er ikke bra det ihverfall. Hehe, da er du nok min tvillingsjel ;-) 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Svigersene mine kritiserer ikke direkte. Det trenger de forsåvidt ikke etter den gangen svigermor satt og gruet seg før et middagsbesøk de var invitert til. Jeg spurte om hvorfor, og svaret: De sitter bare og prater om barna sine, for den ene er advokat, den andre er lege og sistemann er blitt arkitekt. Hva i all verden skal far og jeg si da? Min mann er sykepleier og hans bror er lærer på vgs. Jeg holdt på å spy. Så fra nå? Meget selektiv hørsel og effektivt hukommelsestap. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.