Gå til innhold

Er jeg bare sjalu og urimelig? (langt)

Anbefalte innlegg

matildes mor
Skrevet

Jeg synes slik forskjellsbehandling er urettferdig. Greit at ho trenger dette nå, men du kunne sikkert funnet noe å bruke pengene til du også.

Synes absoultt dette burde være skrevet ned for et framtidig arveoppgjør.

Henger meg på denne jeg!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

20

• Atene

14

• collins

13

• mil1365380270

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest advokatspire
Skrevet

Jeg synes du er sjalu og urimelig ja. Ville det kjentes bedre for deg om du hadde en far som ikke stiller opp i vanskelige tider? Er det ikke godt å vite at skulle det være du som rammes kan du gå til han og få hjelp?

Så lenge din far er ved sine fulle fem kan han forvalte sin formue som han vil, det inkluderer å gi bort ting uten at noe av det skal trekkes ifra på noe arveoppgjør.

Gjest advokatspire
Skrevet

Det mest reale i slike tilfeller er et "familieråd", der alle søsknene informeres, og gir sin tilslutning.

"Å stikke til noen penger", slik man ofte vet forekommer, er ikke mye fair..

Himmel, mister foreldre råderett over sine midler når barna blir voksne?

Skrevet

Himmel, mister foreldre råderett over sine midler når barna blir voksne?

Det er vel når de kjører en svært påtagelig forfordeling av et eller flere av sine barn, at et samlet familieråd bør få komme med sine synspunkter.

Gjest advokatspire
Skrevet

Det er vel når de kjører en svært påtagelig forfordeling av et eller flere av sine barn, at et samlet familieråd bør få komme med sine synspunkter.

Ville du likt at dine nære slektninger skal ha råderett over din økonomi?

Jeg synes ikke vi skal frata voksne folk retten å styre over sine egne penger som de selv har tjent.

Hvis jeg ønsker å gi en gave til noen, egne barn eller ikke, fordi jeg synes de fortjener det eller trenger det har ingen andre noe med det, hverken mine barn eller mine foreldre. Det er MIN økonomi, mine penger, og det er de faktisk fram til den dagen jeg trekker mitt siste sukk. Hvis de da ønsker å lage krangel av det så værsågod.

Skrevet

Ville du likt at dine nære slektninger skal ha råderett over din økonomi?

Jeg synes ikke vi skal frata voksne folk retten å styre over sine egne penger som de selv har tjent.

Hvis jeg ønsker å gi en gave til noen, egne barn eller ikke, fordi jeg synes de fortjener det eller trenger det har ingen andre noe med det, hverken mine barn eller mine foreldre. Det er MIN økonomi, mine penger, og det er de faktisk fram til den dagen jeg trekker mitt siste sukk. Hvis de da ønsker å lage krangel av det så værsågod.

Som advokatspire regner jeg med at du er under utdannelse, og at du kanskje heller ikke har egne barn? Og hvis du har, så er de småbarn/babyer, og ikke voksne? Syns du, når de blir voksne, at en av de bør ha mer pengegaver fra deg enn det andre, og at det barnet som ikke får heller ikke fortjener noen penger fra deg? Og at det barnet som ikke får noe heller ikke bør informeres om, eller godkjenne at det andre søskenet får mye penger av deg?

Foreldre deler vanligvis ikke ut mer penger til sine voksne barn, enn at de fortsatt kan ha nok økonomisk frihet til å gjøre hva de ønsker på eldre dager med sine penger.

Det kan imidlertid ikke være trynefaktoren som avgjør om det et barn skal få mer enn et annet.

Det trenger ikke være millimeter-rettferdighet underveis, men i sluttenden bør det være noenlunde likt fordelt mellom søsknene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...