Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av den spreke typen som sykler på jobben av og til. 17 km med ganske så kupert terreng. I tillegg var jeg i min ungdom en rimelig habil golfspiller, og var med både her og der, på nasjonalt nivå. Men hva har sykling og golf felles? Jo, svaret er: Rævsår. Etter 36 hull, det tar åtte timer, og inkluderer en masse gåing, så var en som regel rimelig sår i ræva etterpå. Kombinasjonen varme, med svette rompeballer som gnissa mot hverandre var ikke god. Det var mange som kom opp det 36 hullet med en lett hjulbeint gange. For ikke å snakke om det 72 hullet. Konkurransene, ihvertfall de store, gikk som regel over to dager.

Og mye av det samme er problemet med sykling også. Og særlig idag, av en eller annen grunn. Jeg kjente allerede halvveis at dette kom ikke til å bli godt. Hm. Kanskje var det den litt kjølige og fuktige lufta, kanskje var det buksa som var for tett? Hva veit jeg... Ihvertfall, vel framme, og vel inne i dusjen opplevde jeg en smerte som neppe noe menneske har opplevd før. Idet jeg lar vannet komme i nærkontakt med selve rumpesprekken, rævsåret, hogger det til så det gviner! Og det går opp for meg at jeg har fått alle rævsårs mor! Det svir! Noe så grønnjævlig! Jeg hyler av smerte og hopper rundt i dusjen mens jeg holder meg på rumpa. Å fy faen!

Det var bare det jeg ville si.

Gjest god bedring
Skrevet

Det høres ikke godt ut! Mannen min får sår øverst på lårene om boksershortsen er for kort og han jobber på en varm og svett dag. Du får kjøpe en god salve som du kan ha på.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg anter du bruker sykkelbukse?

Hvis ikke må du kjøpe det umiddelbart.

Jeg sykler også til og fra jobben om dagen (ca. 2 mil hver vei, bare for å skryte litt), og jeg kunne aldri gjort det uten sykkelbukse.

Skrevet

Det høres ikke godt ut! Mannen min får sår øverst på lårene om boksershortsen er for kort og han jobber på en varm og svett dag. Du får kjøpe en god salve som du kan ha på.

Salve er et ekkelt ord!

....var bare det jeg ville si :)

Skrevet

Zinksalve hjelpergodt, både som forebyggende og lindrende.

Føler med deg.

Skrevet

Inotyol foreslår vi til såre barnestumper inne på foreldreforumet, den kan du også prøve.

Det er en fet salve som virker mykgjørende og beskyttende og den lindrer svie og kløe ved hudirritasjon.

Gjest togli
Skrevet

Jeg må bare få anbefale deg Inotyolsalve (apoteket) for sår i ræva. Det hjelper iallefall på bleieutslett ;-)

Skrevet

Doktor Sjelbreds barnesalve - selges kun i Moss - lukter fjøs men virker med EN gang!

Skrevet

Takk for at du delte dette med meg, det satt jeg uendelig pris på.

Skrevet

Sykkelbukse UTEN truse under. Høres ikke helt ok ut, men lærte det av en syklist som har syklet MYE. (Bl.a. Trondheim - Oslo)

Skrevet

Jeg må bare få anbefale deg Inotyolsalve (apoteket) for sår i ræva. Det hjelper iallefall på bleieutslett ;-)

Næh... Det går seg til. Godt grokjøtt;-)

Gjest staedtler
Skrevet

Sykkelbukse UTEN truse under. Høres ikke helt ok ut, men lærte det av en syklist som har syklet MYE. (Bl.a. Trondheim - Oslo)

Sykkelbukse MED noe under er fullstendig meningsløst.

Skrevet

Jeg anter du bruker sykkelbukse?

Hvis ikke må du kjøpe det umiddelbart.

Jeg sykler også til og fra jobben om dagen (ca. 2 mil hver vei, bare for å skryte litt), og jeg kunne aldri gjort det uten sykkelbukse.

Sykkelbukse? Det er homofilt.

Skrevet

Jeg vil nå påstå at sår i ræva er vel så homofilt som å bruke sykkelbukse....om ikke enda mer:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg vil nå påstå at sår i ræva er vel så homofilt som å bruke sykkelbukse....om ikke enda mer:-)

*Ler så tårene triller*

Skrevet

High five!!

:-D

Skrevet

Sykkelbukse MED noe under er fullstendig meningsløst.

Må innrømme at jeg bruker stringtruse under jeg...

Gir god polstring da:-) Og ikke får jeg "gnagesår" heller.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg visste du ville svare det. Merkelig. :)

Skrevet

Og jeg vil påstå at det kommer an på hvorfor en har fått sår.

Gå stad og legg deg nå;-)

Skrevet

High five!!

:-D

On the flipside!

Tsk. High five på en sånn barnslig kommentar;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...