flisa Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Det er trist å se folk som har på seg bunad som ikke er stelt. Har sett ustrøkne skjorter på flere og det er jo nesten grunn til anmeldelse. Finnes det bunadpoliti? ;D 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Finnes jo noe som kalles Bunad og folkedraktrådet, vet ikke om de betegner seg som bunadpoliti da. http://www.bunadraadet.no/index.htm 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Nå er det jo slik med linskjortene at etter å ha hatt dem på i 5 minutter ser de ut som de er tygd på og spytta ut.. Det er jo mulig de var nystrøkne da de ble tatt på? :-) 0 Siter
Jentungen1365380808 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Når jeg endelig har fått på meg bunaden er skjorta like krøllete som før jeg strøk den, uansett hvor forsiktig jeg er. Det bare er sånn. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Klart det finnes bunadpoliti - på hvert eneste gatehjørne i morgen! Men skrukkete skjorter er nok ikke det de hovedsaklig slår ned på. Nå har forresten mannen strøket sin egen skjorte og min, så de ser riktig så flotte ut. Men etter fem minutters bruk skrukker den seg igjen. 0 Siter
flisa Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Skrevet 16. mai 2006 Når jeg endelig har fått på meg bunaden er skjorta like krøllete som før jeg strøk den, uansett hvor forsiktig jeg er. Det bare er sånn. Den må legges vekk skrukkete - og så må den bløtes helt før bruk og strykes tørr - sier faren min, det er hans jobb 0 Siter
flisa Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Skrevet 16. mai 2006 Nå er det jo slik med linskjortene at etter å ha hatt dem på i 5 minutter ser de ut som de er tygd på og spytta ut.. Det er jo mulig de var nystrøkne da de ble tatt på? :-) Man ser fint forskjell på "bruks-skrukker" og rett fra vaskemaskinaskrukker... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.