Gå til innhold

Hva er normalt å leve for etter regninger er betalt?


Gjest over 25

Anbefalte innlegg

Gjest over 25

Etter regninger er betalt, sitter jeg igjen med 4000 kr som går til mat og diverse ting.

Det er det jeg bruker å leve for i løpet av mnd. Hvis jeg har 1000 kr mer en mnd, så sparer jeg dem.

En kamerat av meg derimot, som tjener mer enn meg, sitter igjen med 6-7000 kr etter regninger (vi har mer eller mindre samme type regninger) og bruker det "å leve for" på samme måte som meg. Han sparer ingenting.

Hvordan er det mulig å egentlig leve på mat og diverse for SÅ mye i løpet av en mnd? Hadde det vært meg så hadde jeg spart noe av det, men han sier han liker å leve godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da veldig lett (og fullt mulig) å leve for mye mer enn det hver måned hvis man vil! Det er valg og prioriteringer man tar. Å bruke mange penger er fort gjort. Kameraten din ønsker å bruke opp pengene, du ønsker å spare. Jeg tror de fleste synes spare-varianten er den som er mest "umulig" å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Begederg

Jeg lever på ca 2000 kr etter at regninger er betalt. Klarer meg helt fint, men hadde jeg hatt mere penger så haded jeg fint klart å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Vi er forskjellige. Ville ikke trivdes med å bruke 4000, sånn som du gjør, kjøper alt for dyr mat. Men du er veldig flink, du har igjen for det senere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - det er jo 2 turer på kino og et par kafébesøk, en større middag med venner etc. så blir det fort penger av det :)

sko, klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er fire og har mindre enn det å leve for når regninger er betalt.....

Jeg levde på 40 kroner dagen med 2 barn i samvær en periode -det gikk det også...det hendte jeg haiket på jobb, 2 dager før lønn for å spare bensin. (ville ikke hatt den tiden igjen, sånn pengemessig - for jeg hadde ikke tålt noe uforutsett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Jeg regner mat utenom personlig forbruk. Vi bruker ca 2500 kr i mat pr mnd. (to pers.)

Personlig forbruk ligger vel på 4000 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest over 25

Han kanskje går mer ut på byen enn du gjør?

Nei, ingen av oss går ut på byen.

Joda, kino og resturant en gang i blandt. Men han går ikke ut å drikker osv.

Men han sier selv at han kjøper mat som koster mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen av oss går ut på byen.

Joda, kino og resturant en gang i blandt. Men han går ikke ut å drikker osv.

Men han sier selv at han kjøper mat som koster mye.

Ja det er ikke noe problem å kjøpe dyr mat!

Jeg kjøpte et bittelite beger med Tzatziki på Meny - trodde det var feil - den kostet nesten 50,-!!! det samme får jeg jo en halv kilo av hos Tyrkern på hjørnet - og enda billigere om jeg lager selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amparro..

Jeg bruker også 6-7 tusen i måneden etter at regninger er betalt. Jeg hadde ikke klart meg på 4000 kr. En bukse koster jo nesten 1000kr! Nei, det går ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har over 18000 når regningene er betalt.

Men så er vi ett par uten lån også da.

Får ikke fått unger heller så, det er veldig greit =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har over 18000 når regningene er betalt.

Men så er vi ett par uten lån også da.

Får ikke fått unger heller så, det er veldig greit =)

Dere kalles TINC! :)

Two incoms no children

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det så så rart ut...hehe

Den s'en skal forresten ikke være med på slutten. Income bøyes ikke med flertalls-s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...