Gå til innhold

tenk positivt

Anbefalte innlegg

Gjest affirmasjon
Skrevet

er det noen som har linker til sånne selv affirmasjon sider?

'si til deg selv hver morgen du står opp bla bla....' etc

jeg er desperat etter lyspunkt i hverdagen.

Videoannonse
Annonse
Gjest mediter
Skrevet

Mediter en liten stund hver dag. Konsentrer deg og når du puster inn kan du tenke at du puster inn f.eks. glede, og når du puster ut kan du tenke at du puster ut stress.

Skrevet

Det hjelper ikke å krampaktig tenke "positivt" dersom du ikke tror på det du tenker. Prøv i stedet å tenke realistisk. Det høres sikker kjedelig ut, men det virker. Istedet for å tenke at alt er trist og leit, spør deg selv om ALT er det. Tenk på de tingene ved deg selv du liker, de aktivitetene du liker å holde på med, ting du ser frem i mot. Istedet for å prøve å tenke "jeg er et fantastisk menneske", tenk heller "jeg er like bra som de fleste andre". Når man skal endre tankemønster er det viktig at man tar utgangspunkt i virkeligheten, og at man ( i alle fall til viss del) TROR på det man tenker.

Mvh,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...