Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden nedenfor.

Jeg er student og har igjen ca. 3000 etter at regninger er betalt. Går ikke ut på byen ofte, men er likevel blakk når neste stipend/lån kommer.

Ser nedenfor at familier på flere personer lever på mindre enn 4000 pr. mnd. Så hva er 'hemmeligheten'? Noen som har tips til hvordan jeg kan spare mest mulig? Billige middager f.eks? Alle tips tas imot med takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp en plan og hold deg til den - det er det eneste som nytter. 3000 er 100 kroner pr. dag - er du flink så kan du spise middag helt ned i 10 kr. (fiskeboller til 6,90 f.eks) - alt du ikke bruker hver dag opp til 100,- setter du over på en sparekonto. Så setter du deg et mål på noe du vil oppnå - en reise, en tv, et par nye sko etc.

Det går fort sport i slikt :)

Jeg sparer til ferier og sertifikat til jentene - det er penger jeg setter på "glemte kontoer" hver mnd.

Da jeg gikk opp i lønn i fjor, tok jeg hele overskuddet og "regnet vekk" -så vi har det vi hadde før forhøyelsen - men sparekontoen vokser stadig - og så tømmer vi den i ferien.

:D

Skrevet

Sett opp en plan og hold deg til den - det er det eneste som nytter. 3000 er 100 kroner pr. dag - er du flink så kan du spise middag helt ned i 10 kr. (fiskeboller til 6,90 f.eks) - alt du ikke bruker hver dag opp til 100,- setter du over på en sparekonto. Så setter du deg et mål på noe du vil oppnå - en reise, en tv, et par nye sko etc.

Jeg sparer til ferier og sertifikat til jentene - det er penger jeg setter på "glemte kontoer" hver mnd.

Da jeg gikk opp i lønn i fjor, tok jeg hele overskuddet og "regnet vekk" -så vi har det vi hadde før forhøyelsen - men sparekontoen vokser stadig - og så tømmer vi den i ferien.

Takk, skal prøve. :)

Høres greit ut å ha et mål for pengene man klarer å spare.

mil1365380270
Skrevet