Gjest viktig valg Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Hva ville du gjort i denne situasjonen? Ønsker helst svar fra folk over 28-30 år. Hvis du, helt siden du startet å studere for 7 år siden (hadde jobbet litt underveis) følte at universitetsstudiene ikke passet deg helt. Du har dårlig konsentrasjon når du leser og synes egentlig at det ikke er så spennende stoff, uansett hvilket fag du tar. Men, allikevel fikk du så greie karakterer at du lå an til å komme inn på en mastergrad. Når man tar mastergrad, kan du skrive om det temaet som har engasjert deg mest, men siden det er litt "Out of track" vil det ikke være så veldig relevant ift det du egentlig vil jobbe med......... Du tenker at dette temaet er det eneste som er aktuelt å skrive om, fordi det er det eneste som på akademisk nivå interesserer deg. Du er mest motivert til å jobbe nå, men tenker at de jobbmulighetene en mastergrad vil gi kan være ganske greie. Samtidig har du funnet ut at du i dag kan søke "drømmejobben" for å få mer jobberfaring, som ikke er "på bakken". Hva ville du gjort? 0 Siter
MiLLa36 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Et masterstudie er krevende, så da hadde jeg hvertfall valgt å skrive om det som interesserte meg mest, det er helt sikkert. Om du ikke er helt motivert for dette studiet, så kan det vel være greit å si jatakk til en spennende jobb? 0 Siter
Gjest viktige valg Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Et masterstudie er krevende, så da hadde jeg hvertfall valgt å skrive om det som interesserte meg mest, det er helt sikkert. Om du ikke er helt motivert for dette studiet, så kan det vel være greit å si jatakk til en spennende jobb? takk for svar. ville du valgt å jobbe? jeg tenker at det er dumt å hoppe skikkelig ut i arbeidslivet nå fordi det vanskeligere å starte opp igjen med studiene senere fordi jeg ved å jobbe blir vant til penger mellom hendene og fordi jeg sannsynligvis kjøper bolig om jeg begynner å jobbe. ønsker ikke å utsette boligkjøp i 5 år til (til etter et utsatt studie). samtidig tror jeg at jeg kanskje vil være litt mer motivert for studier nrå jeg har vært mer ute i arbeidslivet og er blitt eldre... (hvis jeg da ser bedre hvilke muligheter masterutdannelse kan gi) samtidig kan det kanskje være greit å studere når jeg får barn om noen år? eller er det enda vanskeligere? jeg har forresten en bachelorgrad nå og en 1-årig utdanning i samme gate 0 Siter
MiLLa36 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 takk for svar. ville du valgt å jobbe? jeg tenker at det er dumt å hoppe skikkelig ut i arbeidslivet nå fordi det vanskeligere å starte opp igjen med studiene senere fordi jeg ved å jobbe blir vant til penger mellom hendene og fordi jeg sannsynligvis kjøper bolig om jeg begynner å jobbe. ønsker ikke å utsette boligkjøp i 5 år til (til etter et utsatt studie). samtidig tror jeg at jeg kanskje vil være litt mer motivert for studier nrå jeg har vært mer ute i arbeidslivet og er blitt eldre... (hvis jeg da ser bedre hvilke muligheter masterutdannelse kan gi) samtidig kan det kanskje være greit å studere når jeg får barn om noen år? eller er det enda vanskeligere? jeg har forresten en bachelorgrad nå og en 1-årig utdanning i samme gate Jeg ville valgt det jeg var mest motivert for. Det er ikke gøy å studere uten motivasjon hvertfall. 0 Siter
Gjest vanskelige valg Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Jeg ville valgt det jeg var mest motivert for. Det er ikke gøy å studere uten motivasjon hvertfall. hadde du tatt sjansen på det? ville du satset på å studere videre etter noen år? synes det er vanskelig å skulle takke nei til et studie også........ (endrer like gjerne signatur nå :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.