Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...sånn, nå ble det korrekt skrevet også:-)

Skrevet

Herregud, så tåpelig.

Det beste hadde vel vært om de kunne sperre inne alle med ikke-nordiske aner på nasjonaldagen. Helst i en mørk kjeller.

ikke rart at enkelte ser på 17.mai som en oppvisning i nasjonalisme.

Skrevet

Vanvittig - hvor trangsynte er det lov å være???? -

Gjest eller var det sånn før den tid også?
Skrevet

slike rastiske tilstander kan jeg ikke huske at vi hadde før muhammedkrisen

Skrevet

.....men for å være ufin.....så feirer vi altså denne dagen en grunnlov hvor det stod at jøder ikke hadde tilgang til landet - og det stod sikkert noe om tatere også - negere og annet fargerikt visste de sikkert ikke noe om engang....

;D

Feirer Wergeland jeg - det sies han var muslim.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enkelte er så nasjonalistiske at det er pinlig.

Herregud.

Skrevet

I alle dager. Jeg synes folk må få gå i det de vil så lenge de pynter seg litt. (Liker ikke joggedresser i 17-mai toget.)

Sarier er jo gjerne sydd av flotte stoffer og hun vil helt sikkert være nydelig.

Folk er rare...

Skrevet

Utrolig!!

I fjor så jeg en indisk familie staset opp etter alle kunstens regler i indiske klær - sarier, turbaner etc. Synes det er kjempeflott at de viser at de setter så pris på dagen at de tar frem finstasen! :-)

Skrevet

At noen skal måtte SPØRRE om hva de kan gå med på nasjonaldagen, er pinlig. Man kan jo spørre seg om en mørkhudet person noen sinne kan gjøre "det rette" i forhold til alle sterke meninger i landet her.

I 1999 skapte bystyremedlem i Oslo, Rubina Rana, furore da hun ledet 17 mai-komiteen i Oslo. Hun gikk fremst i barnetoget i Oslo på 17.mai iført norsk nasjonaldrakt og bar det norske flagget. Hun ble drapstruet fra flere hold i etterkant, og i et av brevene hun mottok stod det å lese: ”Ingen passer dårligere i et 17.mai-tog enn en pakistaner.”

Det er galt om de kler seg i bunad, det er galt om de kler seg i sari. Jeg synes det er pinlig.

Gjest fregnefjes
Skrevet

Jeg har Shari.Kansje jeg skal bruke det bare for å terge folk litt.Ja,jeg er litt ondskapsfull :-)

matildes mor
Skrevet

Synes de skal få lov til å ta på seg de festklærne de liker best.

Jøye meg-vi kler oss nå i det fintøyet vi har-bunad eller ikke.

At noen i det hele tatt gidder å bråke om det.

Men nå når det er sagt-må jeg tilføye at selv om folk kan gå i det de vil,så er det kun et flagg som hører hjemme i toget den dagen:og det er det norske flagg!

Ha en fin feiring!

ikke fast nick
Skrevet

De som sitter som ledere av 17. mai-komiteene bør være ekstra nøye med hva de velger å pynte seg med. Jeg synes derfor ikke en sari passer på nasjonaldagen når hun har det vervet og skal opptre offentlig. Da bør hun heller velge noe mer nøytralt, evnt. ha på bunad hele dagen.

Hadde hun vært med kun som privatperson, så hadde det vært noe helt annet.

Mrs. Wallace
Skrevet

.....men for å være ufin.....så feirer vi altså denne dagen en grunnlov hvor det stod at jøder ikke hadde tilgang til landet - og det stod sikkert noe om tatere også - negere og annet fargerikt visste de sikkert ikke noe om engang....

;D

Feirer Wergeland jeg - det sies han var muslim.

Det har du rett i, og jeg pleier ofte å vise til akkurat det når folk insisterer på å følge tradisjoner til de grader at ingen nyskapning er lov.

Skrevet

Det har du rett i, og jeg pleier ofte å vise til akkurat det når folk insisterer på å følge tradisjoner til de grader at ingen nyskapning er lov.

Er det ikke slik med det meste, da? At folk skyver "tradisjoner" foran seg som et enormt vektig argument, uten å tenke på at "tradisjonen" tross alt var ny engang.

Synes folk trekker fram dette når det snakkes om alt fra jul til Halloween, jeg! :-)

Gjest blame
Skrevet

"Jeg fikk bakoversveis da hun fra India spurte om dette"... Mulig jeg er hårsår, men den setningen reagerte jeg på. "Hun fra India"?

Jeg synes det høres så respektløst ut, hun er faktisk leder for 17.maikomitéen i Sandefjord, hvor vanskelig er det å få greie på navnet hennes?

Skrevet

"Jeg fikk bakoversveis da hun fra India spurte om dette"... Mulig jeg er hårsår, men den setningen reagerte jeg på. "Hun fra India"?

Jeg synes det høres så respektløst ut, hun er faktisk leder for 17.maikomitéen i Sandefjord, hvor vanskelig er det å få greie på navnet hennes?

Tenkte det samme som deg!

Skrevet

*sitter og måper med åpen munn*

Hallo, hun kan da vel få gå i det hun vil?

I lokalavisa vår var det akkurat en artikkel om alle de forskjellige folkedraktene elevene ved Voksenopplæringen (innvandrere) skulle bruke på 17. mai. Kjempeflott med sånne innslag på nasjonaldagen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...