Gjest viktige valg Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Vet ikke om innlegget mitt ble postet så jeg prøver igjen. Hva ville du gjort i denne situasjonen? Ønsker helst svar fra folk over 28-30 år. Hvis du, helt siden du startet å studere for 7 år siden (hadde jobbet litt underveis) følte at universitetsstudiene ikke passet deg helt. Du har dårlig konsentrasjon når du leser og synes egentlig at det ikke er så spennende stoff, uansett hvilket fag du tar. Men alikevel fikk du så greie karakterer at du lå an til å komme inn på en mastergrad. Når man tar mastergrad, kan du skrive om det temaet som har engasjert deg mest, men siden det er litt "Out of track" vil det ikke være så veldig relevant ift det du egentlig vil jobbe med......... Du tenker at dette temaet er det eneste som er aktuelt å skrive om, fordi det er det eneste som på akademisk nivå interesserer deg. Du er mest motivert til å jobbe nå, men tenker at de jobbmulighetene en mastergrad vil gi kan være ganske greie. Samtidig har du funnet ut at du i dag kan søke "drømmejobben" for å få mer jobberfaring, som ikke er "på bakken". Hva ville du gjort? 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Er det ikke sannsynlig at du også vil kunne få en "drømmejobb" via mastergraden? Jeg ville satset på den, men det er meg da :-) 0 Siter
Gjest viktige valg Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Er det ikke sannsynlig at du også vil kunne få en "drømmejobb" via mastergraden? Jeg ville satset på den, men det er meg da :-) du ville satset på mastergrad? tenker også at jeg vil kunne lære mer om arbeidslivet før jeg tar en mastergrad, for jeg ønsker ikke å være ferdig master og så måtte ta en jobb som krever mye ansvar, hvis jeg kun har jobbet deltid "på bakken" før jeg er ferdig med master.......... 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 du ville satset på mastergrad? tenker også at jeg vil kunne lære mer om arbeidslivet før jeg tar en mastergrad, for jeg ønsker ikke å være ferdig master og så måtte ta en jobb som krever mye ansvar, hvis jeg kun har jobbet deltid "på bakken" før jeg er ferdig med master.......... Tror du har bestemt deg jeg :-) ? Så lenge det ikke blir problematisk for deg å hoppe på studiene igjen etter en tid(om det er det du fortsatt ønsker) er det ingenting i veien for å få mer erfaring først. Lykke til da :-) 0 Siter
Gjest viktige valg Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Tror du har bestemt deg jeg :-) ? Så lenge det ikke blir problematisk for deg å hoppe på studiene igjen etter en tid(om det er det du fortsatt ønsker) er det ingenting i veien for å få mer erfaring først. Lykke til da :-) jeg regner med at det ender med at jeg starter på et studie jeg overhode ikke er motivert for, fordi jeg tenker at det er lurest........... samtidig tenker jeg at det er lurt å få mer arbeidserfaring og jeg har jo nå utsikter til å få INTERESSANT erfaring for en gangs skyld........ikke lett dette 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 jeg regner med at det ender med at jeg starter på et studie jeg overhode ikke er motivert for, fordi jeg tenker at det er lurest........... samtidig tenker jeg at det er lurt å få mer arbeidserfaring og jeg har jo nå utsikter til å få INTERESSANT erfaring for en gangs skyld........ikke lett dette Nei det er det ikke :-I Tar du denne jobben nå istedet for å fortsette på studiene vil du jo også muligens i ettertid kunne komme tilbake til de med ny giv og mer motivasjon enn du har nå. Faren er bare at man aldri kommer seg på lasset igjen. Men er man bestemt nok går det :-) 0 Siter
Cinnamona Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Jeg ville absolutt ha satset på jobben! Nå avhenger mye av hvilket fagområde du satser på, men en mastergrad vil ikke nødvendigvis gi en bedre jobb. Jeg snakker av erfaring, og hadde aldri tatt Master hvis jeg på forhånd hadde visst om alt slitet jeg måtte igjennom til liten nytte... I tillegg er studielånet gedigent, og jeg har nå en helt gjennomsnittlig lønn, til tross for min høye utdannelse. Pføy! Hvis du ikke er motivert, så søk heller på jobben. Du har en fair sjanse selv om medsøkere har en mastergrad. Dessuten kan du jo søke Master ved en senere anledning. Lykke til 0 Siter
Gjest viktige valg Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Nei det er det ikke :-I Tar du denne jobben nå istedet for å fortsette på studiene vil du jo også muligens i ettertid kunne komme tilbake til de med ny giv og mer motivasjon enn du har nå. Faren er bare at man aldri kommer seg på lasset igjen. Men er man bestemt nok går det :-) det var det, om jeg er bestemt nok. det tror jeg faktisk.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.