Gå til innhold

Et nytt moment

Anbefalte innlegg

Gjest viktige valg
Skrevet

Håper jeg ikke maser nå, men jeg tenker mye på dette......

En ting er at jeg ikke har studielån, men at jeg vil få dette nå, dersom jeg begynner på en master. om jeg jobber først så kan jeg legge opp penger til jeg eventuelt begynner å studere en dag.....

jeg er siden gymnaset blitt innprentet med at jeg må få meg en god utdannselse og "leser du nå?" "du må lese nå, bare litt til så er semesteret ferdig", og det påvirker kanskje min holdning til at jeg BØR ha en utdannelse?

hva ville du gjort i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det der er en farlig tankegang. Begynner du å jobbe, vil du raskt venne deg til et forbruk som krever lønnsinntekt. Sparingen blir det antagelig så som så med.

Gjest viktige valg
Skrevet

Jeg tror det der er en farlig tankegang. Begynner du å jobbe, vil du raskt venne deg til et forbruk som krever lønnsinntekt. Sparingen blir det antagelig så som så med.

det tror jeg du har rett i :0)

Gjest fridalida
Skrevet

Nei,nei,nei...Du kommer ikke til å klare å legge deg opp så¨mye penger, og spesielt ikke hvis du har tenkt å få barn samtidig. I så fall er du et kjempestort unntak!

Studer ferdig først, litt studielån kan du godt leve med. En master tar jo bare 2 år, gjør den ikke? Det blir ikke mer enn ca 100000 i lån. Hvis du får barn mens du studerer, blir lånet for det semesteret du føder gjort om til stipend, i alle fall var det sånn tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...