Gå til innhold

NHD: paranoid schzofreni


canticle

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt fortalt at jeg kanskje lider av paranoid schizofreni. Gikk til samtaler med en psykiater i to år, men ble bare dårligere. Da jeg ble utskrevet så sa han at han hadde vært snill i diagnosesettingen. I dag går jeg på et studie, og bruker daglig 150 mg zoloft. Er jeg schizofren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kan ikke svare deg sikkert på ditt spørsmål.

Jeg medgir at jeg har tenkt tanken.

Kun en grundig utredning hos en spesialist i RL kan sikkert avgjøre diagnosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare deg sikkert på ditt spørsmål.

Jeg medgir at jeg har tenkt tanken.

Kun en grundig utredning hos en spesialist i RL kan sikkert avgjøre diagnosen.

takk for svar. Psykiateren som fortalte meg dette er forøvrig er kjipt menneske, men du skal ha ros for at du avbrøt seminaret hans om hva som er virkeligheten. ( springe opp osv) Men hvis jeg lider av denne diagnosen, så er det antakelig svært lite å gjøre. Faren min var også meget paranoid da han var på min alder, men i dag er han rimelig langt oppe i samfunnssjiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

takk for svar. Psykiateren som fortalte meg dette er forøvrig er kjipt menneske, men du skal ha ros for at du avbrøt seminaret hans om hva som er virkeligheten. ( springe opp osv) Men hvis jeg lider av denne diagnosen, så er det antakelig svært lite å gjøre. Faren min var også meget paranoid da han var på min alder, men i dag er han rimelig langt oppe i samfunnssjiktet.

En meget liten dose av et antipsykotisk middel (ikke Zyprexa) vil sikkert kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meget liten dose av et antipsykotisk middel (ikke Zyprexa) vil sikkert kunne hjelpe deg.

hva mener du med ikke zyprexa? (jeg tuller litt og da, men likevel, hvordan vet du at jeg misliker zyprexa? Jeg har mange ganger tenkt på å begynne på seroquel) men det virkelige problemet mitt er at jeg har blitt krenket. i mange år, og ingen pille kan kurere det. jeg ønsker en psykolog/psykiater som er ærlig, og som jeg kan stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

hva mener du med ikke zyprexa? (jeg tuller litt og da, men likevel, hvordan vet du at jeg misliker zyprexa? Jeg har mange ganger tenkt på å begynne på seroquel) men det virkelige problemet mitt er at jeg har blitt krenket. i mange år, og ingen pille kan kurere det. jeg ønsker en psykolog/psykiater som er ærlig, og som jeg kan stole på.

hva mener du med ikke zyprexa? (jeg tuller litt og da, men likevel, hvordan vet du at jeg misliker zyprexa?

Svar: Du har skrevet det selv her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva mener du med ikke zyprexa? (jeg tuller litt og da, men likevel, hvordan vet du at jeg misliker zyprexa?

Svar: Du har skrevet det selv her på DOL.

jeg visste det. Men var ikke sikker på i hvilken grad du fulgte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...