Gå til innhold

Liker egentlig barn 17 mai tog?

Anbefalte innlegg

Gjest puselill
Skrevet

Jeg husker at jeg selv kunne ikke fordra det når jeg var yngre.

Endeløs tråkking og andre sytete barn som syntes det hele var gørrkjedelig.

Det eneste som faktisk var gøy, var jo at vi fikk spise is og kaker :)

Så, liker egentlig barn å gå i 17 mai tog?

Videoannonse
Annonse
Gjest LOTUS78
Skrevet

17.mai- tog er vel det man kaller frivillig tvang.

Gjest kittikatt
Skrevet

Jeg hata det også intenst, var bare noe kjedelig vi ble tvunget til av skolen.

Jeg tror mange unger ikke liker det, bare se på de mange misfornøyde fjesene!

Mye annet såkalt tvangsmoro som jeg hata i barndommen også, f.eks. den evinnelige tvangstegninga, fadervår og "takk og gud for dagen" som vi måtte synge hver dag ved skoledagens slutt. Fæle minner! ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg likte det ikke da jeg var barn. Det tok jo faen meg timer å gå til skolen som lå 10 minutters gangavstand unna.

Men det som skjedde der var gøy. Masse leker og konkurranser hvor vi vant ubrukelige ting. Stas.

Skrevet

Mine syns det er gøy......det første kvarteret iallefall:-p

...skulle laget løypa halvparten så lang..:-)

Gjest mittnikk
Skrevet

jeg likte det, har aldri hørt at noen av mine barndomsvenner ikke likte det

fikk gnagsår noen ganger av finskoene, men det var ingen klaging av den grunn

Skrevet

Min niåring gleder seg ikke.

Forståelig, hvem gleder seg vel til å gå ca. 5 km i oppoverbakke?

Angelica :o)
Skrevet

Likte det første halvdelen av barneskolen. De siste årene var det bare pes =)

Skrevet

Min niåring gleder seg ikke.

Forståelig, hvem gleder seg vel til å gå ca. 5 km i oppoverbakke?

Neste år må dere gå inn for at toget skal gå andre veien, da vet du :o)

Gjest prust
Skrevet

Jeg har alltid likt det! Gikk i tog i alle år, t.o.m. på videregående. Synes det er moro nå og, men det var jo litt tammere de årene mellom videregående og jeg selv fikk barn.

I dag var jeg og så på barnehagetoget. Så mine barn, løp videre, fikk sett dem og vinket en gang til, løp videre og gjorde det samme to ganger til :-) kjempemoro!

Til slutt: Mine barn gleder seg veldig til i morgen!

Skrevet

Jeg likte det kjempegodt som barn! Men jeg gikk sammen med speiderne, og ikke sammen med klassen.

Speiderne hadde først selve flaggborgen, og bak der kom de andre speiderne, pent på rekke og rad, og med full uniform! :-) Speiderpikeuniformen hadde til og med miniskjørt den gangen på 70-tallet.

På den tiden tok speiderne tog-gåingen og marsjeringen alvorlig *S*, så vi hadde øving på forhånd for at vi skulle gå i takt (det ser neppe ut til at dagens speidere gjør det... he he).

Og ikke bare det, vi øvde inn taktfaste hurrarop og det syntes jeg var veldig stas! :-)

Skrevet

Jeg likte ikke å gå i 17.mai tog. Det var langt å gå, vondt i beina.

Skrevet

Neste år må dere gå inn for at toget skal gå andre veien, da vet du :o)

Jeg tror kanskje de andre skolene som skal gå i toget ville ha innvendinger... Det er liksom litt bedre plass til hele gjengen der toget slutter nå.

Skrevet

Jeg syntes det var gøy med 17. mai da jeg var liten. Men fra jeg var 8 gikk jeg med korpset, og ikke med klassen. Moro å marsjere når det er _så_ mange som ser på og klapper og roper hurra :-)

I år skal guttungen gå med 1. klassen sin, og jeg tror han gleder seg.

Mora hans (jeg) er bare litt bekymra for bunadskoa som er ørlite for store. Vi får teipe hælene på forhånd....*finner fram sportstape*

Skrevet

Jeg syntes det var gøy med 17. mai da jeg var liten. Men fra jeg var 8 gikk jeg med korpset, og ikke med klassen. Moro å marsjere når det er _så_ mange som ser på og klapper og roper hurra :-)

I år skal guttungen gå med 1. klassen sin, og jeg tror han gleder seg.

Mora hans (jeg) er bare litt bekymra for bunadskoa som er ørlite for store. Vi får teipe hælene på forhånd....*finner fram sportstape*

Putt en bomullsdott inni tuppen på hver sko. Hvis han blir hoven i beina (blir barn det?) og skoene trangere utover dagen så kan han ta de ut. Hvis ikke fyller bomullen opp, så skoen blir litt mer passe.

Jeg gjorde det slik i brudeskoene mine, kjøpte de litt store, siden mange advarte meg om at man gjerne hovner opp på beina en sånn dag, med varmt vær og mye på beina hele dagen. Det var godt å kunne nappe ut de bomullsdottene og få litt mer plass i skoene utpå kvelden.... :-)

Skrevet

Putt en bomullsdott inni tuppen på hver sko. Hvis han blir hoven i beina (blir barn det?) og skoene trangere utover dagen så kan han ta de ut. Hvis ikke fyller bomullen opp, så skoen blir litt mer passe.

Jeg gjorde det slik i brudeskoene mine, kjøpte de litt store, siden mange advarte meg om at man gjerne hovner opp på beina en sånn dag, med varmt vær og mye på beina hele dagen. Det var godt å kunne nappe ut de bomullsdottene og få litt mer plass i skoene utpå kvelden.... :-)

Takk for tips! Skal ta en liten prøverunde på stua i kveld. Han vokser så fort på beina for tida at det er umulig å si om de fremdeles er like mye for store som for 2 mndr siden da de ble kjøpt. (opp 3-4 skonummer på 7-8 mndr...)

Gjest FrøkenNN
Skrevet

17.mai- tog er vel det man kaller frivillig tvang.

Helt enig!

Skrevet

Jeg likte å gå i 17. mai tog, selv om vi gikk bortimot 1 mil tilsammen.

Barna mine elsker å gå i 17. mai tog, og jeg synes det er koselig å gå sammen med dem. Og det skal også bli koselig å se dem gå alene når de blir litt eldre.

Gjest Starling
Skrevet

Jeg syntes det var kjempegøy å gå i tog på 17. mai da jeg var liten. Det var veldig stas.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...