Gjest Kosemann Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Sist jeg smakte en halvliter var sammen med maten for over et halvt år siden. Hadde derimot lyst på en kald en sammen med grillmaten for noen uker sia, men mannen ble så sur av det forslaget at jeg slo det fra meg. Han blir regelrett sint og skjeller meg ut, lager lange diskusjoner og henger meg ut som sugen på rus om jeg kommer med sånne forslag. Jeg som nesten ikke har rørt alkohol på 15 år, og aldri i mitt liv hatt alkoholproblemer. :/ Hvordan er andre menn, er mannen min litt sprø? 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Han har ikke vokst opp med alkoholproblemer i nær familie eller noe sånt da? Da kunen rekasjonen vært forsvarbar, men ellers er han nok noe hysterisk over litt alkohol ja. 0 Siter
Gjest Kosemann Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Han har ikke vokst opp med alkoholproblemer i nær familie eller noe sånt da? Da kunen rekasjonen vært forsvarbar, men ellers er han nok noe hysterisk over litt alkohol ja. Nei han har ikke vokst opp med alkoholproblemer, ikke i det hele tatt! Ikke det motsatte heller, foreldrene hadde et normalt forhold til alkohol. 0 Siter
Bex Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Nei han har ikke vokst opp med alkoholproblemer, ikke i det hele tatt! Ikke det motsatte heller, foreldrene hadde et normalt forhold til alkohol. Skjønner problemet ditt! Øl til maten er godt, og har jo absolutt ingen ting med rus å gjøre (med mindre du blir brisen av én øl til maten da). Et glass vin, er det lov da? Hva liker han å drikke, da? Min mann liker cola, noe jeg ikke liker. Om mannen din har noe han liker å drikke til maten så kan du sammenligne det. Øl er bare en hvilken som helst drikk, så lenge man ikke drikker så mange at man blir brisen eller full av det. Om han er skikkelig vrang så kan du jo begynne å drikke alkoholfritt øl til maten en stund, for å vise at du faktisk drikker øl til maten fordi du synes det er godt, og ikke for å bli rusa. Når du så går over til "vanlig" øl sier du bare at det faktisk smaker bedre. Og etter min mening gjør det jo det. Med mindre du har for vane å drikke deg altfor full synes jeg mannen din er helt urimelig i dette tilfellet. Lykke til! 0 Siter
amber sun Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Han høres ikke helt god ut. Jeg hadde ikke likt å være i et forhold hvor mannen var som du skriver om her. Overhysterisk spør du meg. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Min er ikke slik, vi nyter vin og øl til maten innimellom. Har en kompis som har vokst opp med alkoholproblem i familien, han nyter alkohol i lystig lag, men har det ikke til maten slik vi har. Men det plager allikevel ikke han at vi tar en øl. 0 Siter
matildes mor Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Ja,mannen din er litt sprø(siden du spør om han er sprø). Håper han ikke er like sprø på mange andre områder;-) 0 Siter
cecily Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Han hørtes slett ikke god ut, nei, om alt er som du beskriver. Jeg hadde skjelt tilbake. 0 Siter
Tonette Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Synes han virker litt overhysterisk ja. En øl til maten skader da ikke noen? Ellers synes jeg Bex sitt forslag var bra. Munkholm er et bra alternativ til øl. 0 Siter
Gjest skål Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Kvinner tåler lite alkohol, dette vet han sikkert. Menn derimot. 0 Siter
Gjest blåkross Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Nei, det er du som er sprø. Det er mannen som skal nyte en øl til maten og kvinnen som skal kjefte og lage oppstyr. Du går inn i hans rolle, er det rart han flipper ut? 0 Siter
Gjest blame Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Har han noen logisk forklaring på hva det er som opprører han sånn? Vanligvis har ikke mennesker rusproblemer dersom de tar seg EN øl til maten en gang hvert skuddår. Jeg skulle blitt grisegretten hvis mannen min (hadde jeg hatt en - hehe) hadde skjelt meg ut og behandlet meg som en drittunge fordi jeg tok meg en øl. Har han noe fornutig bak det, så kan det jo forklares at han ikke liker det, men alt kan sies på en pen måte. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Nei er du sprø?Han kunne bare prøve seg! :-o D Jeg, og ingen andre, bestemmer når jeg vil ha øl, og sånn er det med DEN saken! ;-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Med mindre dette er tatt ut av en sammenheng, så virker reaksjonen litt merkelig ja. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Du skriver at du ikke har alkoholproblemer, og at han ikke er vokst opp med alkoholproblemer. Er han religiøs? Enkelte religiøse kan være litt fanatiske... (...eller heter han bare Roy Narvestad..?) 0 Siter
Mari25 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Ja, mannen din er sprø. Jeg skjønner ikke hvorfor du finner deg i det. 0 Siter
Gjest LionQueen Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Han er sprø ja! Tar han aldri noe selv? Eller er han fanatisk avholdsmann. Tåler han ikke at andre drikker heller? Hadde jeg blitt nektet et glass vin til maten, hadde jeg jaggu sagt stopp! 0 Siter
Gjest LionQueen Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Nei han har ikke vokst opp med alkoholproblemer, ikke i det hele tatt! Ikke det motsatte heller, foreldrene hadde et normalt forhold til alkohol. Liker han å bestemme over deg og sette begrensninger for din livsutfoldelse på andre områder også, eller er det bare vedr det her ølglasset? 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Er dette et tulleinnlegg? Ellers er jo mannen sprø. Jeg hadde forstått reaksjonen hvis du eller foreldrene hans hadde hatt alkoholproblemer, men slik er det jo ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.