Gjest Kosemann Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Skjønner problemet ditt! Øl til maten er godt, og har jo absolutt ingen ting med rus å gjøre (med mindre du blir brisen av én øl til maten da). Et glass vin, er det lov da? Hva liker han å drikke, da? Min mann liker cola, noe jeg ikke liker. Om mannen din har noe han liker å drikke til maten så kan du sammenligne det. Øl er bare en hvilken som helst drikk, så lenge man ikke drikker så mange at man blir brisen eller full av det. Om han er skikkelig vrang så kan du jo begynne å drikke alkoholfritt øl til maten en stund, for å vise at du faktisk drikker øl til maten fordi du synes det er godt, og ikke for å bli rusa. Når du så går over til "vanlig" øl sier du bare at det faktisk smaker bedre. Og etter min mening gjør det jo det. Med mindre du har for vane å drikke deg altfor full synes jeg mannen din er helt urimelig i dette tilfellet. Lykke til! Er du gæærn, jeg drikker meg aldri full, og jeg smaker kun på øl og aldri annen alkohol. Forrige gang var for et halvt år siden, og det var kun to småbokser øl. Jeg synes ikke det er godt å pimpe øl (altså drikke mere) for det blir jeg kvalm og uvel av. Liker ikke alkoholfri øl, synes det er en annen smak. Liker heller ikke hvilken som helst øl, finnes vonde smaker med alkohol i også. Dette er ingen big deal, jeg klarer meg fint uten og er nesten avholds som det er. Ville bare høre andres mening, for jeg synes han er hysterisk og skaper oppstyr av ingenting. Han liker å bestemme over meg og er enormt påståelig. Ingen kristen oppdragelse som er årsaken, men han er avholds selv og synes folk som drikker er idioter og mindre begavet. Alle menn har sikkert sine nykker, du må ta hele grisen om du skal ha pølsa! spøk! 0 Siter
Gjest Kosemann Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Er dette et tulleinnlegg? Ellers er jo mannen sprø. Jeg hadde forstått reaksjonen hvis du eller foreldrene hans hadde hatt alkoholproblemer, men slik er det jo ikke. Æresord, dette er ikke et tulleinnlegg, det er helt sant! Synes du det var så sjokkerende? Han kommer ikke fra et hjem med alkoholproblemer, og han har aldri hatt alkoholproblemer selv. Ikke jeg heller! 0 Siter
Gjest Kosemann Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Liker han å bestemme over deg og sette begrensninger for din livsutfoldelse på andre områder også, eller er det bare vedr det her ølglasset? Ja han gjør nok det (les lenger ned). Han er en bedreviter som alltid vet best og gir seg aldri i en diskusjon. Er ekstremt påståelig overfor ande også. Må nok bare tåle det, for han er snill på mange områder også og jeg vil for all del ikke bytte han ut! :-) 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Æresord, dette er ikke et tulleinnlegg, det er helt sant! Synes du det var så sjokkerende? Han kommer ikke fra et hjem med alkoholproblemer, og han har aldri hatt alkoholproblemer selv. Ikke jeg heller! nei ikke sjokkerende, men jeg synest at reaksjonen til mannen din var i overkant. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Han høres tilbakestående ut. Ihvertfall burde man håpe det for hans del. Det er langt værre å være en mindre glup fanatiker. Ta en munkholm eller clausthaler da - og se om han reagerer på samme måte. I såfall er det neppe noe annet å gjøre enn å sparke ham i ballene gjentatte ganger, til han lover å bli voksen. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 nei ikke sjokkerende, men jeg synest at reaksjonen til mannen din var i overkant. I overkant? På viddene er en mer riktig betegnelse. "........................................" 0 Siter
Gjest amparro... Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Ja, han er sprø!! Høres litt små-syk ut! 0 Siter
Gjest berter skal ikke drikke Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Ja, han er sprø!! Høres litt små-syk ut! Hun er sikkert en desperado i fylla. 0 Siter
Goliath Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Hvis dette er riktig fremstillt, så virker mannen din ikke rent lite "spesiell" når det gjelder dette. Hva bruker han konkret som argument for å "ta av" slik når det gjelder en øl til maten en sjelden gang? Og avslutningvis - ja, han høres faktisk litt "smårar" ut...... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Mannen din er ikke litt sprø, han oppfører seg som en kontrollerende tyrann. Du har lyst på en øl, og kaller det et forslag?! Mulig feilen ligger der. Han tror vel han kan oppføre seg sånn, siden du tar til deg drittslengingen og gjør som han vil. Mener han helt klart har et alkoholproblem, men det største problemet er kanskje at han ikke respekterer deg og ditt valg. Synes han høres manipulerende ut. Slike personer har det med å være kjempesnille på mange områder, samtidig som de stiller urimelige og kontrollerende krav på andre. Ølen er altså ikke problemet her, slik jeg ser det :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.