Gå til innhold

hvit sår i munnen.

Anbefalte innlegg

Gjest danske
Skrevet

Hjelp jeg har fått hvitsår på tunga, helt innerst på siden av tunga sånn at det gnisser mot bakerste jeksel.

Har smurt på aloe vera gel flere ganger i dag men det er ingen bedring.

Det er vondt å spise,vondt å svelge ,vondt å drikke og vondt å snakke.

Det blir lesping når jeg snakker nå.

Skrevet

Prøv å skylle med Wademecum munnvann.

Gjest danske
Skrevet

Prøv å skylle med Wademecum munnvann.

takk for tips, tror kanskje vi har sånn munnskyllevann.

Gjest Alios
Skrevet

Min gamle oldemor sverget til salt på munnsår. Det svir som bare det, men det hvite forsvinner. Dessuten føles det ikke lenger vondt, sammenlignet med saltet :)

Skrevet

Det går fort over og du trenger ikke gjøre noenting med det.

Skrevet

hei.

jeg tipper det er en såkalt afte eller munnskold. Det er ganske vanlig, noen mer plaget enn andre. Jeg er selv veldig plaget til tider, ofte på innsiden av underleppa, ganen eller på tunga. Det anbefales å ta Longo Vital urtevitaminer, bruke zendium tannkrem hvis man er veldig plaget og ofte for å forebygge. Nå selges det i tillegg en slags gel på apoteket, reseptfritt, som kalles Aloclair gel som legger seg som en lindrende hinne over såret (Inneholder blant annet aloe vera).

Gjest danske
Skrevet

Det går fort over og du trenger ikke gjøre noenting med det.

Trenger ikke nei men det er sabla vondt og jeg vil gjøre noe for å lindre smerten.

Gjest danske
Skrevet

hei.

jeg tipper det er en såkalt afte eller munnskold. Det er ganske vanlig, noen mer plaget enn andre. Jeg er selv veldig plaget til tider, ofte på innsiden av underleppa, ganen eller på tunga. Det anbefales å ta Longo Vital urtevitaminer, bruke zendium tannkrem hvis man er veldig plaget og ofte for å forebygge. Nå selges det i tillegg en slags gel på apoteket, reseptfritt, som kalles Aloclair gel som legger seg som en lindrende hinne over såret (Inneholder blant annet aloe vera).

Åååå så synd jeg ikke spurte før i dag for nå er jo apoteket stengt og det er det i morgen også :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...