Hønemoren Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Idag dynket jeg bunadskjortene godt, la dem i plastpose i fryseren i tre timer og deretter "tinte" dem en times tid. Var mye lettere å stryke dem enn før!! 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Skjønner ikke alt dette styret med å fryse bunadsskjortene og alskens kjerringråd. Mulig jeg gjør det feil, men jeg synes ikke det er noe vanskelig å stryke bunadsskjorta mi, jeg! Har linskjorte med broderier på kraven og mansjettene, stryker den på vranga med dampstrykejern. Blir så glatt og fin, at! 0 Siter
Hønemoren Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Skjønner ikke alt dette styret med å fryse bunadsskjortene og alskens kjerringråd. Mulig jeg gjør det feil, men jeg synes ikke det er noe vanskelig å stryke bunadsskjorta mi, jeg! Har linskjorte med broderier på kraven og mansjettene, stryker den på vranga med dampstrykejern. Blir så glatt og fin, at! Kanskje du har hatt den en stund? Det sies jo at lin blir lettere å stryke etterhvert. Min er forholdsvis ny og jeg sliter med strykinga. Kanskje jeg ikke er noe flink til å stryke....ikke vet jeg. Glad jeg fant et tips som gjorde det lettere for min del. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Kanskje du har hatt den en stund? Det sies jo at lin blir lettere å stryke etterhvert. Min er forholdsvis ny og jeg sliter med strykinga. Kanskje jeg ikke er noe flink til å stryke....ikke vet jeg. Glad jeg fant et tips som gjorde det lettere for min del. Jeg fikk den i 1993, til konfirmasjonen. Er ikke akkurat utslitt, for å si det mildt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.