Gå til innhold

pussing av bunadssølv- hjelp!

Anbefalte innlegg

nøffgakkmøbææ
Skrevet

det er ikke sølv da. sånn som bare er sånn forgylt eller hva det heter.

jeg har iallefall vært dødsdårlig til å pusse det, og det begynner som smått å få litt gulaktig farge. kva gjør man?

og: det sølvet som sitter på brysstykket av silke, samt på bunadsbelte av ull: hvordan renser man dette??

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har sånn sølvpuss fra gullsmeden som man kan legge sølvtøyet nedi. Spennene på vesten tørket jeg over med en bomullsdott fuktet med sølvpussen og så med rent vann etterpå.

Skrevet

Jeg har kun prøvd metoden nedenfor på bestikk, men antar at det funker bra på smykker også:

Ta en stor bolle av plast eller glass eller keramikk. Riv av et flak aluminiumsfolie og ledd nedi. Ha på et par ss salt, og hell over kokende vann. Legg sølvet oppi og la det ligge inntil ca 1/2 time. Ta opp og skyll godt og tørk av med en myk klut.

Gjest linnea27
Skrevet

jeg kjøpte en fille hos gullsmeden som man kan pusse sølv med...

-jeg pusset sølvmaljene på vesten å d gjikk kjempelett å få di blanke:)

- så slipper du søl med mange pussemiddler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...