Åsemor Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Hmf, nå sier min mor, at jeg, i en alder av bare latterlige 25 år, må ha ansvar for min egen bunad fra nå. Er det ikke hennes livsoppgave å vaske og stryke skjorta mi, ha nok plass i skapet til oppbevaring, og en hyggelig frokost å by meg på på 17.mai mens hun kler på meg? Det er for gærent, syns dere ikke? Hun krever at jeg tar den med meg hjem i morgen og tar ansvar for den selv fra nå av. Vaske og stryke min egen bunadsskjorte. For selve stakken gjør man vel ikke noe med? Og klesskapet, tror man at en 25-årig jente har nok skapplass til et sånt haus av et plagg da? Vel vel. Det får gå som det går. 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Skrevet 16. mai 2006 Det er hardt å bli stor, Åsemor! :-) Nei, er dette et ledd i å bli voksen? VIL IKKE, VIL IKKE, VIL IKKE!!!! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 I all verden - det var da toppen av frekkhet at DU skal ta med DIN bunad hjem!!!! Nei - hun svikter sin oppgave som mor... Men min svigermor har strøket alle barnas bunadsskjorter.... :-) Nå skal jeg stryke min egen! Gubben nekter å bruke bunad, så han får finne dressen og ei skjorte som er ferdigstrøken :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Skrevet 16. mai 2006 I all verden - det var da toppen av frekkhet at DU skal ta med DIN bunad hjem!!!! Nei - hun svikter sin oppgave som mor... Men min svigermor har strøket alle barnas bunadsskjorter.... :-) Nå skal jeg stryke min egen! Gubben nekter å bruke bunad, så han får finne dressen og ei skjorte som er ferdigstrøken :-) Hmm... gubben her skal også ha på dress, men jeg aner virkelig ikke om han har skjorter som er strøkne. Det vet han sikkert ikke selv heller. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Hmm... gubben her skal også ha på dress, men jeg aner virkelig ikke om han har skjorter som er strøkne. Det vet han sikkert ikke selv heller. Gidder ikke se etter. Vi var i konfirmasjon på søndag. Mulig han kan bruke samme skjorta. Men han har sikkert krølla den sammen på badet søndag kveld.... Svigermor sjekket sikkert skjortene hans da hun var her i to uker og har sikkert sørget for at de er nystrøkne! 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Hmm... gubben her skal også ha på dress, men jeg aner virkelig ikke om han har skjorter som er strøkne. Det vet han sikkert ikke selv heller. Trikset er å begynne med 3-delt dress og holde vesten lukket og jakka på hele dagen! :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Skrevet 16. mai 2006 Trikset er å begynne med 3-delt dress og holde vesten lukket og jakka på hele dagen! :-) Tror ikke han har så store problemer med å ha på krøllete skjorte, så det går nok bra. 0 Siter
Gemini Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Selve bunaden bør henge vrang inni skapet, med livet vrengt inni. På den måten beskyttes broderiene og evt. andre detaljer noe. Skjorta (hvis den er av lin) må vaskes før den legges bort. Men IKKE stryk den etter vask, da gulner den lett. Strykes når den skal brukes igjen. Skjorta må IKKE oppbevares i plast, men kan godt ligge i en stoffpose (av bomull eller lin tror jeg). Velkommen etter i de voksnes rekker ;-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Skrevet 16. mai 2006 Selve bunaden bør henge vrang inni skapet, med livet vrengt inni. På den måten beskyttes broderiene og evt. andre detaljer noe. Skjorta (hvis den er av lin) må vaskes før den legges bort. Men IKKE stryk den etter vask, da gulner den lett. Strykes når den skal brukes igjen. Skjorta må IKKE oppbevares i plast, men kan godt ligge i en stoffpose (av bomull eller lin tror jeg). Velkommen etter i de voksnes rekker ;-) Jeg visste egentlig alt det, men takk for info allikevel. Har en flott bunadspose som jeg fikk til konfirmasjonen, så det skal nok ordne seg. Men har jeg egentlig strykejern da tro? Hmm... 0 Siter
flisa Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 *lol* det er så jeg skjønner deg - og jeg er 43 - - - den dagen jeg får meg bunad - tror jeg at jeg skal opp til pappa og få strøket skjorta -han stryker for søstra mi -så det så! 0 Siter
filiokus81 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Selve bunaden bør henge vrang inni skapet, med livet vrengt inni. På den måten beskyttes broderiene og evt. andre detaljer noe. Skjorta (hvis den er av lin) må vaskes før den legges bort. Men IKKE stryk den etter vask, da gulner den lett. Strykes når den skal brukes igjen. Skjorta må IKKE oppbevares i plast, men kan godt ligge i en stoffpose (av bomull eller lin tror jeg). Velkommen etter i de voksnes rekker ;-) Oi, skal ikke sjorta oppbevares i plast? Hvorfor? *løper ut i skapet* Jeg har også ansvar for egen bunad for første gang i år, hehe ;-) 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Jeg ba mamma meget pent om hun ikke kunne vaske bunadsskjorta mi etter i morgen, og det ville hun. 0 Siter
Gemini Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Oi, skal ikke sjorta oppbevares i plast? Hvorfor? *løper ut i skapet* Jeg har også ansvar for egen bunad for første gang i år, hehe ;-) Vet ikke hvorfor. Tror det har noe med at lin er et litt ømfintlig materiale som trenger å "puste". 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Ja, det er fælt å bli "gammal" *sukk* ;-) Jeg er kjempehappy de gangene svigermor er her på 17.mai eller når juledukene skal strykes. Hun er nemlig superduperflink å stryke! Moren min (nabo) hater å stryke, akkurat som meg, så hun må få slippe! Jeg er forøvrig fornøyd nå! Tre bunadskjorter, en vanlig skjorte og flaggene er strøket, penklærne ligger framme og skoene er nypusset :-) 0 Siter
fresja Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Kanskje mannen din kan overta bunadsansvaret etter din mor? Da vi var i konfirmasjon i fjor, stod min bror opp tidlig om søndagsmorgenen. Han skulle stryke 4 bunadsskjorter + en finskjorte til seg selv. Rett nok har min bror god trening i å stryke skjorter Han måtte tidligere ha hvit nystrøket skjorte på jobb hver morgen. Han var eneboer i årevis og mamma bodde langt ut på landet! 0 Siter
Mari25 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Min mor har begynt å hinte om det samme, men foreløpig er den godt plassert i huset hennes:-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Moren din svever nok i den villfarelsen at du er voksen bare fordi du har fått barn. 0 Siter
Elis31 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Nei, er dette et ledd i å bli voksen? VIL IKKE, VIL IKKE, VIL IKKE!!!! Stryk ikke skjorten!! Når du møter din forfærde mor i morgen, stryker du hånden lett over pannen din, mens du sier at du har gjort så godt du kan. Da vil din mor skjønne for godt at dette er en oppgave du aldri vil mestre, og hun vil hjelpe deg for ALLTID. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.