Gå til innhold

Kjøkkenmaskin - hvilken?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Vurderer å kjøpe en ny, god, kjøkkenmaskin.

Hvilken er den beste, uansett pris? Og hvorfor?

I utgangspunktet ønsker jeg ikke at den skal stå fremme, liker ikke å ha ting stående på kjøkkenbenken. Men har aldri hatt en slik, så det kan hende jeg endrer oppfatning. Uansett er det viktigere at den er god enn at den ser kul ut.

Fortsetter under...

Skrevet

Kenwood.

Det er den eneste.

Kenwood Major, jeg kjøpte til den til 2999 i sølv på expert.

Det er den BESTE kjøkkenmaskinen.

Gjest Mom33
Skrevet

Kenwood major med stålbolle - ingen over, ingen ved siden.

Og har du mulighet på kjøkkenet, anbefaler jeg at du kjøper deg et liftskap. Eller rettere sagt, gjør et skap om til liftskap. Da står ikke greia framme (den tar jo litt plass, da), men den er tilgjengelig med et lite håndgrep.

Har Kenwood, uten stålbolle riktignok, og bruker den mange ganger i uka.

Skrevet

Kenwood fordi det er den beste maskinen. Min mamma har hatt sin maskin i over 20 år, og den er like god som ny (er veldig mye brukt)

Annonse

Gjest blomsterløk
Skrevet

Kenwood Major, uten tvil.

Selv om den tar litt plass da.

Men har eget skap til den, med en hylle som løftes opp, så er den klar til bruk.

Den brukes masse her hjemme.

Gjest Elextra
Skrevet

Kenwood major med stålbolle - ingen over, ingen ved siden.

Og har du mulighet på kjøkkenet, anbefaler jeg at du kjøper deg et liftskap. Eller rettere sagt, gjør et skap om til liftskap. Da står ikke greia framme (den tar jo litt plass, da), men den er tilgjengelig med et lite håndgrep.

Har Kenwood, uten stålbolle riktignok, og bruker den mange ganger i uka.

Beklager min uvitenhet, men hva er et liftskap?

Gjest Mom33
Skrevet

Beklager min uvitenhet, men hva er et liftskap?

Hm, nå skal jeg få testet forklaringsevnene mine.

Altså: Det er et vanlig skap under benk, sett fra utsiden. Inni skapet er det en hylle som er festet i en slags arm (arm, akkurat...). Den armen er bevegelig, festet høyt oppe i skapet.

Maskina står på hylla, og aller mest praktisk er å ha støpselet inni skapet slik at maskina alltid står i. Så når den skal brukes, så tar man bare tak i hele hylla og nærmest svinger den ut av skapet.

Når hylla er ute av skapet, blir den i samme høyde som benken - men foran.

Jeg vet Gemini klarte å finne et bilde av en slik en gang - jeg har aldri klart det. Men det er blitt en helt vanlig del av et kjøkken, altså, så alle kjøkkenbutikker vet hva du mener om du sier liftskap.

Jeg har 2 slike skap, ett for kjøkkenmaskina og ett for foodprosessoren. Veldig, veldig kjekt!

Gjest Elextra
Skrevet

Hm, nå skal jeg få testet forklaringsevnene mine.

Altså: Det er et vanlig skap under benk, sett fra utsiden. Inni skapet er det en hylle som er festet i en slags arm (arm, akkurat...). Den armen er bevegelig, festet høyt oppe i skapet.

Maskina står på hylla, og aller mest praktisk er å ha støpselet inni skapet slik at maskina alltid står i. Så når den skal brukes, så tar man bare tak i hele hylla og nærmest svinger den ut av skapet.

Når hylla er ute av skapet, blir den i samme høyde som benken - men foran.

Jeg vet Gemini klarte å finne et bilde av en slik en gang - jeg har aldri klart det. Men det er blitt en helt vanlig del av et kjøkken, altså, så alle kjøkkenbutikker vet hva du mener om du sier liftskap.

Jeg har 2 slike skap, ett for kjøkkenmaskina og ett for foodprosessoren. Veldig, veldig kjekt!

Takk!

Eh, kjøkkenmaskin og foodprocessor? Trodde det var det samme?

Gjest Mom33
Skrevet

Takk!

Eh, kjøkkenmaskin og foodprocessor? Trodde det var det samme?

Det trodde jeg også en gang i tiden, og kjøpte foodprosessor. Problemet med den maskina er at den ikke tar stor nok brøddeig; dvs., jeg orker ikke bake bare ett brød.

Foodprosessoren min har 2 boller, en liten (fin til å hakke nøtter i og slikt), og en større som i teorien kan ta deig for ett brød. Bruker den aldri til brød, da, bruker den til å rive ost, rive grønnsaker og finhakke større mengder ingredienser som skal finhakkes (løk og slikt).

Kjøkkenmaskina er svær, tar stor brøddeig. Har også utstyr til kverning av mandler, til å lage kransekakeringer og å lage milkshake (det kan nok den andre greia gjøre også, men jeg har aldri prøvd).

I dag ville jeg nok heller ha kjøpt mer ekstrautstyr til kjøkkenmaskina og glemt foodprosessoren.

Skrevet

Jeg fikk en Kenwood i julegave, og den er kjempegod!!!

Annonse

Gjest pappandreo
Skrevet

Kenwood.

Det er den eneste.

Kenwood Major, jeg kjøpte til den til 2999 i sølv på expert.

Det er den BESTE kjøkkenmaskinen.

Hvorfor vinner elektrolux testene da?

Gjest Elextra
Skrevet

Det trodde jeg også en gang i tiden, og kjøpte foodprosessor. Problemet med den maskina er at den ikke tar stor nok brøddeig; dvs., jeg orker ikke bake bare ett brød.

Foodprosessoren min har 2 boller, en liten (fin til å hakke nøtter i og slikt), og en større som i teorien kan ta deig for ett brød. Bruker den aldri til brød, da, bruker den til å rive ost, rive grønnsaker og finhakke større mengder ingredienser som skal finhakkes (løk og slikt).

Kjøkkenmaskina er svær, tar stor brøddeig. Har også utstyr til kverning av mandler, til å lage kransekakeringer og å lage milkshake (det kan nok den andre greia gjøre også, men jeg har aldri prøvd).

I dag ville jeg nok heller ha kjøpt mer ekstrautstyr til kjøkkenmaskina og glemt foodprosessoren.

Ok!

Takk for info.

Skrevet

Fy flate - jeg har en sånn Bosch-sak -det er en helvetesmaskin - jeg ønsker meg en Kenwood.

åssen bosch? Jeg har en mum 7200 og er veldig fornøyd med den. Eneste mangelen er miksemuligheter for små mengder .

Gjest sylvester1
Skrevet

Pussig, alle her anbefaler Kenwood, mens Electrolux i følge testene tilsynelatende er langt bedre.

Alle skryter av sin egene skit vettu:)

Skrevet

åssen bosch? Jeg har en mum 7200 og er veldig fornøyd med den. Eneste mangelen er miksemuligheter for små mengder .

En gammel en fra 1982 - mange boller oppi hverandre -masse oppvask og plast - bare drit.

Skrevet

En gammel en fra 1982 - mange boller oppi hverandre -masse oppvask og plast - bare drit.

Aha, min er bare et par år gammel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...