Gjest Mom33 Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Pussig, alle her anbefaler Kenwood, mens Electrolux i følge testene tilsynelatende er langt bedre. Jeg aner ikke, altså, men kan det ha noe med å gjøre at pris er et kriterie i slike tester? At Kenwood'n er dyrere, mener jeg? Aner ikke, men jeg vet at jeg ikke engang gidder å vurdere noe annet merke, maskina er knallbra! 0 Siter
Gemini Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Takk! Eh, kjøkkenmaskin og foodprocessor? Trodde det var det samme? Her er et bilde: http://www.norema.no/kjoekken-tilbehoer.asp?rangeId=1 Dvs. det er flere bilder, men det er det til høyre, der du ser en rød kjøkkenmaskin. 0 Siter
Gemini Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Jeg aner ikke, altså, men kan det ha noe med å gjøre at pris er et kriterie i slike tester? At Kenwood'n er dyrere, mener jeg? Aner ikke, men jeg vet at jeg ikke engang gidder å vurdere noe annet merke, maskina er knallbra! Men HVA er det som gjør den så uovertruffent bra ift. andre kjøkkenmaskiner? Jeg har en Bosch (eller er det Braun?) hehe Klarer meg helt fint med den, men så baker jeg ikke all verdens mye, så jeg har kanskje ikke det store behovet for en ny og fantastisk maskin. Den jeg har, har mixe-/bakebolle, foodprocessor-del og en bolle-sak til i glass (blender?). Funker fint til mitt behov. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Her er et bilde: http://www.norema.no/kjoekken-tilbehoer.asp?rangeId=1 Dvs. det er flere bilder, men det er det til høyre, der du ser en rød kjøkkenmaskin. Takk :-). Har et noe klarere bilde nå, selv om jeg synes den hyllen så litt gebrekkelig ut. 0 Siter
Excelsion Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Hvorfor vinner elektrolux testene da? Prøv å bak brødene mine i en electrolux du. Med en motor på 550 watt hadde du svidd av den på to sekunder. Men det kommer jo selvfølgelig ann på hva du bruker den til. Grunnen til at den vinner forresten, er vel litt også fordi den koster halvparten så mye. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Takk :-). Har et noe klarere bilde nå, selv om jeg synes den hyllen så litt gebrekkelig ut. Den tåler uhyggelig mye, selv med full bakebolle er det aldri noe problem. Men jeg har ikke slik boks under, jeg da, det fantes ikke hos den leverandøren vi kjøpte kjøkken. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Men HVA er det som gjør den så uovertruffent bra ift. andre kjøkkenmaskiner? Jeg har en Bosch (eller er det Braun?) hehe Klarer meg helt fint med den, men så baker jeg ikke all verdens mye, så jeg har kanskje ikke det store behovet for en ny og fantastisk maskin. Den jeg har, har mixe-/bakebolle, foodprocessor-del og en bolle-sak til i glass (blender?). Funker fint til mitt behov. Tja, si det. For min del er det et absolutt must at maskina takler store brøddeiger, altså at motoren holder. Før vi kjøpte maskin (for 10 år siden), snakket vi med masse folk som hadde kjøkkenmaskiner samt de som jobber på slike butikker. Og det var akkurat det med motorkapasitet som dengang da var unikt for Kenwood. Og nå får man jo maskiner med massevis av ekstrautstyr, slik at man klarer seg i grunnen med den ene maskina. 0 Siter
Gjest pappandreo Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Prøv å bak brødene mine i en electrolux du. Med en motor på 550 watt hadde du svidd av den på to sekunder. Men det kommer jo selvfølgelig ann på hva du bruker den til. Grunnen til at den vinner forresten, er vel litt også fordi den koster halvparten så mye. Grunnen til at elektrolux har mindre watt er at den har en helt annen utveksling. 0 Siter
Gemini Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Den tåler uhyggelig mye, selv med full bakebolle er det aldri noe problem. Men jeg har ikke slik boks under, jeg da, det fantes ikke hos den leverandøren vi kjøpte kjøkken. Den boksen har jeg på min, og den er fabelaktig til å ha alle visper og andre løse deler som hører til maskinen i. 0 Siter
Gemini Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Takk :-). Har et noe klarere bilde nå, selv om jeg synes den hyllen så litt gebrekkelig ut. Den finnes ikke gebrekkelig, den har en kraftig låsemekanisme og sving-mekanisme som tåler juling. Helt stødig selv når maskinen går for fullt. Vi hadde sånn hjemme i oppveksten min også, og det i et hus fra 1982, så det er ikke en helt ny oppfinnelse. Der var den i bruk daglig, flere ganger for dag, og det var aldri noe problem. Kanskje man i "verste fall" måtte etterstramme noen skruer, men that's it. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.