Gå til innhold

personlighetsforstyrrelse


gisrym

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kommet i en svært vanskelig situasjon, men får nå hjelp og er til utredninge for personlighetsforstyrrelse, og evt behandling etterpå. Jeg har for ikke lenge siden fått ensønn som jeg har blitt fratatt omsorgen for. Mitt spørsmål er:Hva kan jeg gjøre for å vise, og faktisk være, en god omsorgsperson, selv om jeg har denne diagnosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det viktigste du kan gjøre, både for deg selv og din sønn, er å følge opp det behandlingsopplegget som tilbys svært samvittighetsfullt.

Behandlingen vil sannsynligvis gi deg bedre innsikt både i egne reaksjonsmønstre og hva som evt. skaper vanskelige relasjoner til andre mennesker. Alt dette er viktig for deg også i din foreldre-rolle. Det er viktig at du blir trygg på deg selv, og forutsigbar i reaksjonsmønstre - både for din egen del og for ditt barns.

Jeg tror også det er vesentlig at du spiller med så åpne kort som mulig - både i forhold til behandlingsapparatet og barnevernet. Dersom du er motivert og jobber hardt med deg selv under behandling, vil det være lettere også for barnevernet å få tiltro til at du vil ta din jobb som foreldre alvorlig.

Lykke til fremover! Håper du blir godt mottatt og får en god samarbeidsrelasjon med hjelpeapparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...