laban Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 ja, det er godt å høre. For her på DOL virker alle så sure og lei. Den tråden på foreldre-småbarn er bare så deprimerende da. Hvis folk ikke orker å ha barn, så får det heller være. Både speider og korps er positive organisasjoner, får være glad ungene ikke driver med værre ting. Synd foreldrene er så negativt innstillt. Det vil smitte på barna. Men du har nok rett, de aller fleste ute i dag var i godt humør :-) Jeg tror de færreste er sure når de står midt oppi det. Men det går an å lufte ut litt stress i et slikt forum, nettopp fordi man ellers biter det i seg mens man løper mellom alle pliktene og klokkeslettene man skal passe - for at ungene skal få det best mulig. Det er faktisk et pes med en dag som består av transport under urimelige betingelser (stengte veier, forbud mot å gå i ett tog og påbud om å gå i et annet, osv.). Og så skal man attpå til være blid og fornøyd - og det klarer man jo, men det kan hjelpe å ta ut litt frustrasjon her. Det blir litt som julaften - selvsagt står man på, men det er ikke akkurat noen avslappende fridag for de voksne. Det har ingenting med at man ikke orker å ha barn å gjøre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Nydelig litt lenger nord også! Men jeg våknet kl 4.30 den 16. med spysjuka. Var lenge i tvil om jeg klarte å bli med 17., men må man, så må man... Litt beinskjelven og forkommen, uten mat i magen. Det gikk det også! Far i huset lå i tre dager da han hadde omgangssyka, mor lå en halv dag. Måtte jo gjøre i stand klær og mat til 17., vet du. "Du, har ungene klær til i morra...?" Da var det bare å stå opp. Har hatt et par sånne dager jeg også, trodde det skulle gi seg til i dag, men neida. Havna på ramma igjen i morrest og er litt tufs og småkvalm (har ikke spydd på 2 døgn nå da) så jeg ringte legekontoret for å forlenget sykemeldinga mi ut uka. Legesekretæren (veldig trivelig er hun altså!) skulle få legen til ringe meg tilbake mellom 12-12:30 for å høre hvordan det sto til, komme med noen gode råd og forlenge sykemeldinga mi. Service ja! ) Han må jo bare forlenge den, kan jo ikke gå på jobb, ha publikumsvakt alene og ha diare...! 0 Siter
Lurveline Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Her har vi hatt en flott dag med strålende solskinn. Ingen har stresset, hverken før eller under feiringa. Alle antrekk ble gjort grei i god tid før. Far gikk i tog sammen med barna og jeg hjalp til med kaffesalg på skolen og ble ferdig like etter deres ankomst. Da koste vi oss med kaffe, brus, is og kaker. Barna deltok i diverse aktiviteter og tok lodd. Så ble det enda mere kaffe og kaker hos min mor sammen med mine søsken og deres barn. Etter det dro vi til byen og så på nytt tog. Maten til middagen ordnet vi unna et par dager før, koldtbord til 10 voksne og 5 barn. Var hjemme i 19-tiden, glade og fornøyde etter en rolig og fin dag. 0 Siter
org Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Har hatt et par sånne dager jeg også, trodde det skulle gi seg til i dag, men neida. Havna på ramma igjen i morrest og er litt tufs og småkvalm (har ikke spydd på 2 døgn nå da) så jeg ringte legekontoret for å forlenget sykemeldinga mi ut uka. Legesekretæren (veldig trivelig er hun altså!) skulle få legen til ringe meg tilbake mellom 12-12:30 for å høre hvordan det sto til, komme med noen gode råd og forlenge sykemeldinga mi. Service ja! ) Han må jo bare forlenge den, kan jo ikke gå på jobb, ha publikumsvakt alene og ha diare...! Mnei, det passer heller dårlig. Er kvalm enda, jeg også, men ferdig med dogåing - håper jeg. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Vi hadde en fin dag. Eldstemann gikk i det store toget i byen for første gang. Stor stas! Lillesøster på to år var helt oppslukt av menneskene og musikkken. Mellomsøster brydde seg ikke noe om storebror som gikk i toget... Det var iskaldt og surt, men ungene måtte få is etter toget! Jeg foretrakk en kopp med varm kaffe. Så kjørte vi hjem for å slappe av et par timer. Vi kokte pølser og kakao med krem - deilig i kalde kropper. Så tuslet vi bort til skolen der det var lokalt arrangement med leker og konkurranse. Da minstemor sovnet i vogna, gikk jeg tilbake med henne, og kokte rømmegrøt mens hun sov. Halv fire kom foreldrene mine og vi spiste spekemat og rømmegrøt. Seinerer på ettermiddagen kom søstera mi og familien og vi drakk kaffe og spsite kaker. Eldstemann hadde nok fått i seg for mye is og kaker for han spøy og hadde diaré om kvelden... Var helt fin i natt og på morgenen, så han er på skolen. En helt fin 17. mai for oss (med unntak av en krangel seint i går kveld...)! 0 Siter
Froost Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Vi hadde en fin dag selv om regnet pøste ned og alle var gjennom våte da vi skulle hjem. De fire eldste gikk med klassene sine i toget. Mens jeg,de tre minste og mannen min måtte nøye oss med og stå og se på. Etter toget gikk vi hjem og spiste middag. Før vi gikk til skolen og og sosialiserte oss. Etter et par timer der trakk vi oss tilbake og fikk på oss tørre klær før vi dro og grillet hos naboen. Dette gjør vi vert år og aldri har vel litt rein stoppet oss. Og det gjorde det heller ikke i år. Da vi kom hjem var det bare til og gå rett å legge seg etter en lang dag.Også sto opp igjen tidlig i dag. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Mnei, det passer heller dårlig. Er kvalm enda, jeg også, men ferdig med dogåing - håper jeg. Har akkurat blitt sykemeldt ut uka jeg. Jaja, blir et par dager på landet ekstra da. Kan like godt sitte på do der som her. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.