Gå til innhold

Dårligere syn pluselig, kan noen svare???

Anbefalte innlegg

Gjest Muffinn

Jeg har være litt plaget av svimmelhet og kvalme en ukes tid (det er borte nå) og jeg synes at jeg har fått litt dårligere syn (det er litt tåkete på avstander lengere enn 7 - 12 meter) Har hele tiden følelsen av at jeg ikke har fått vasket søvnen ordentlig ut av øynene. Har også oppdaget at jeg har stramme rygg/nakkemuskler som går helt opp på toppen av hodet (har litt varierende vondt i hodet og det hjelper på når jeg masserer litt over tinningene og skuldrene, har jeg fått dårligere syn, er det vanlig å få det plutselig?? Hva gjør jeg???

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Muffinn

Vi ser ganske ofte at stive nakke og ryggmuskler kan gi hodepine og i varierende grad "tåkesyn". Det er nok dels fordi de utvendige øyemusklene også er irritert. Avspenningsøvelser og trening er nødvendig, evt fysioterapi.

Hvis øyeplagene ikke gir seg bør du oppsøke en optiker i første omgang. Hvis du bl.a. jobber mye på Pc kan det være påkrevet med justeringer eller skjermbriller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...