Gjest velgernoeannet Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2001/1024329713.42 0 Siter
tiliti Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Jau, jeg har boikottet siden det kom frem for en del år siden. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Hvem tror du klærne du kjøper på H&M, Cubus, Vero Moda osv. blir sydd av da? Selvsagt av underbetalte arbeidere fra Kina e.l, som ofte er lenket fast til symaskinene. 0 Siter
Gjest tøydukkeanna Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 For å være helt sikker på at klærne våre ikke sys av kvinner på slavekontrakt må vi nok begynne å sy de selv. Egentlig så tror jeg disse kvinnene er glad for å ha fått seg et arbeid. Hva er liksom alternativet? 0 Siter
flisa Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Hvem tror du klærne du kjøper på H&M, Cubus, Vero Moda osv. blir sydd av da? Selvsagt av underbetalte arbeidere fra Kina e.l, som ofte er lenket fast til symaskinene. Alternativet er ikke å stå på McDonalds for disse - det er ofte prostitusjon. Tenk på det når dere boikotter. 0 Siter
flisa Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 For å være helt sikker på at klærne våre ikke sys av kvinner på slavekontrakt må vi nok begynne å sy de selv. Egentlig så tror jeg disse kvinnene er glad for å ha fått seg et arbeid. Hva er liksom alternativet? Helt enig! 0 Siter
tiliti Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Alternativet er ikke å stå på McDonalds for disse - det er ofte prostitusjon. Tenk på det når dere boikotter. Veldig bra boikott for min del, koster meg utrolig mye. Kan ikke si at jeg noen gang har shoppet noe fra denne produsenten når jeg tenker over det. Men da jeg leste om dette firmaet første gangen var forholdene mye verre enn det som står i forbrukerrapporten, blant annet ble lønnen ofte fra ledelsens side byttet ut med vodka slik at de heller ikke hadde noe å sende hjem til familien, og det var utbredte alkoholproblemer på arbeidsstedet. 0 Siter
flisa Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Veldig bra boikott for min del, koster meg utrolig mye. Kan ikke si at jeg noen gang har shoppet noe fra denne produsenten når jeg tenker over det. Men da jeg leste om dette firmaet første gangen var forholdene mye verre enn det som står i forbrukerrapporten, blant annet ble lønnen ofte fra ledelsens side byttet ut med vodka slik at de heller ikke hadde noe å sende hjem til familien, og det var utbredte alkoholproblemer på arbeidsstedet. Jeg har aldri hørt om det firmaet jeg - hehe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.