Gå til innhold

Kjøpe verdisaker i syden

Anbefalte innlegg

Gjest Kanarita
Skrevet

Hvor dyre saker er det lov å kjøpe i utlandet og ta med til norge uten noe tull? Tenkte å kjøpe digitalkamera. Koster bare 1400 kr for ixus 40 på kanariøyene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på Toll.no - mulig at det er en grense der noe sted, men at sånt ikke sjekkes.

Problemet som kan oppstå går vel mer på garanti, at ingen vil hjelpe deg her i Norge, og du må tilbake (eller våge å sende i posten...) kameraet tilbake dit det ble kjøpt for reparasjoner eller annet.

Skrevet

Det er da ikke billig, det kameraet er jo så gammelt at man ikke får tak i det herover.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du trenger jo ikke fortelle noen at du har kjøpt kameraet i syden, og det er vel ingen som gidder å sjekke om kameraet du har i kofferten din er kjøpt i syden.

Men jeg ville ikke kjøpt kamera i syden. Blir det noe krøll kan du få problemer med garantien, som Gemini skriver, og, som Excelsion skriver, høres ikke det der spesielt billig ut.

Skrevet

Det kameraet er såpass gammelt at du ikke har fått det over disk her i landet på over ett år...

Gjest Kanarita
Skrevet

Det kameraet er såpass gammelt at du ikke har fått det over disk her i landet på over ett år...

Jeg vet det. Men det er bra kamera. Ixus 50 er 1 mp mer og koster 6-700+++ mer her i landet.

Gjest Kanarita
Skrevet

Se på Toll.no - mulig at det er en grense der noe sted, men at sånt ikke sjekkes.

Problemet som kan oppstå går vel mer på garanti, at ingen vil hjelpe deg her i Norge, og du må tilbake (eller våge å sende i posten...) kameraet tilbake dit det ble kjøpt for reparasjoner eller annet.

Har tenkt litt på det med garantien. Vi er mange som skal spleise kameraet til en dame. Vi får se om vi tør å ta den risikoen.

Gjest Kanarita
Skrevet

Det er da ikke billig, det kameraet er jo så gammelt at man ikke får tak i det herover.

Jeg er klar over det. Men jeg liker ixus 40, så det spiller ingen rolle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...