Gjest midjemål Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Vurderer om jeg skal rippe (til mp3) hele CD samlingen min. Jeg har bare litt over 120 CD'er og lurer nå på hvor mye plass jeg trenger. Jeg vil benytte Windows Media Player til å rippe CD'platene for da blir de fint katalogisert, etc. og jeg er også godt fornøyd med samplingsfrekvensen (mp3 kvaliteten). Jeg tenkte jeg kanskje skulle lagre alt på en ekstern harddisk. Noen som vil hjelpe å beregne hvor stor harddisk jeg trenger? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Tja, kommer jo an på hvor store cd-ene er og hvilken kvalitet du ripper dem i. Hvis du ripper i 192+ kvalitet bør du gjøre regning med et snitt på rundt 100 mb per cd, tenker jeg, men det avhenger naturligvis av cd-ene. 120 cd-er * 100 mb er uansett 12 gb. Tror det kan stemme bra. Jeg har rundt 300 cd-er på maskinen min, og det tilsvarer vel rundt 35 gb. Alt jeg har er rippet i minst 192. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.