Gjest filosofine Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Hjelp. Jeg er redd faren min er på tur til å spille bort alt han eier og at huset skal gå på tvangsauksjon. Er det noe jeg kan gjøre? Jeg har eiendeler i huset i form av inventar, men desverre er ikke mulig for meg å oppbevare det fordi jeg er student i utlandet. Er det noe jeg kan gjøre for å forsikre meg min eiendeler og gjerne min og mitt søskens arv. Det vil si arvegods som er spesielt av affeksjonsgevinst, men også gjerne barndomshjemmet vårt vil vi bevare. Er det noen som vet om hva som best lar seg gjøre? 0 Siter
petter smart Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Så lenge du kan bevise at eiendelene er dine (helst med kvittering) vil din far bli erstatningspliktig dersom disse forsvinner. Når det gjelder arven har du ingen rettigheter. Han kan bruke opp alt han har og kvitte seg med alt. Dere har ingenting dere skulle ha sagt. Mener du at han ikke kan ta vare på seg selv kan du få han umyndiggjort og ta ansvaret for økonomien hans. Men la nå stakkaren kose seg. Det er hans penger. 0 Siter