muriel Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Nordlandsbunaden gikk av med seieren i år også! http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/18/466498.html Men... Finn fire feil i artikkelen: 1. Ser jeg feil, eller snakker vi SANDALER på herrebunaden?? 2. Til orientering: Dama skal ha hekte øverst i vesten også. Mulig hun har samme problem som meg, at puppene har vokst seg ut av vesten (men: På plass SKAL de!!) 3. Hun mangler lue (fullt ut forståelig!) og har en gyselig bag over skulderen. 4. Bikkje med bunad (til neste år)??? Nei. Nei. Nei. Randi og Finn Ove, ærlig talt ass, der går grensa! Russedress - ja, bunad - nehei. Bunadpolitiets undercover har talt ) 0 Siter
flisa Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Det ser jo ut som den ikke er sydd til å passe til pupper. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Han har nok glemt å sjekke at bunadskoene passer før 17. mai ja! Uff da - sandaler på en voksen mann til bunad da gitt. *Rister på hodet* 0 Siter
muriel Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Han har nok glemt å sjekke at bunadskoene passer før 17. mai ja! Uff da - sandaler på en voksen mann til bunad da gitt. *Rister på hodet* Ikke lekkert, nei. Men jeg må innrømme at jeg slurva litt sjøl i går. Pådro meg en prektig vannblemme i barnetoget, og lusket derfor til ettermiddagskaffe hos venninna mi - iført de brune hverdagsskoene mine :-O Til mitt forsvar så var det kunn snakk om ei strekning 150 meter, så jeg håper at bunadspolitiet ikke inndrar bunaden min av den grunn ) 0 Siter
muriel Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Det ser jo ut som den ikke er sydd til å passe til pupper. Min passet aldeles utmerket, den, helt til jeg i et øyeblikks genialitet slutta å røyke. Større pupper er jo ikke så ille, forsåvidt, men magen har også (host) vokst litt... Føler meg litt framtung for tida, hehe. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Ikke lekkert, nei. Men jeg må innrømme at jeg slurva litt sjøl i går. Pådro meg en prektig vannblemme i barnetoget, og lusket derfor til ettermiddagskaffe hos venninna mi - iført de brune hverdagsskoene mine :-O Til mitt forsvar så var det kunn snakk om ei strekning 150 meter, så jeg håper at bunadspolitiet ikke inndrar bunaden min av den grunn ) Det kommer nok brev i posten tenker jeg: "Muriel her observert iført bunad og brune spasersko og bes derfor snarest, innen den 25/5-2006, levere inn sin bunad hos Bunadspolitiet. Om denne fristen ikke overholdes vil bunaden bli konfiskert og tilintetgjort og Muriel bli fratatt retten til å bære bunad på livstid, samt ilagt en bot på kr. 15.000,-. Mvh, Bunadspolitiet." ) 0 Siter
muriel Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Det kommer nok brev i posten tenker jeg: "Muriel her observert iført bunad og brune spasersko og bes derfor snarest, innen den 25/5-2006, levere inn sin bunad hos Bunadspolitiet. Om denne fristen ikke overholdes vil bunaden bli konfiskert og tilintetgjort og Muriel bli fratatt retten til å bære bunad på livstid, samt ilagt en bot på kr. 15.000,-. Mvh, Bunadspolitiet." ) Da får jeg gjøre som Karkaroff (i Harry Potter) og angi syndere i søkk og kav for å slippe billig fra det. Han med sandalene ryker først! ;-) 0 Siter
org Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Min passet aldeles utmerket, den, helt til jeg i et øyeblikks genialitet slutta å røyke. Større pupper er jo ikke så ille, forsåvidt, men magen har også (host) vokst litt... Føler meg litt framtung for tida, hehe. Jeg er også fremtung. Altså, ikke bare puppene, som er tunge nok, og det er helt greit, forsåvidt, men øh... litt lenger ned... og det er ikke like greit. Jeg har aldri røkt - kanskje jeg skal begynne? Er det lurt å smugrøyke i alder av 35 år, snart? 0 Siter
muriel Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Jeg er også fremtung. Altså, ikke bare puppene, som er tunge nok, og det er helt greit, forsåvidt, men øh... litt lenger ned... og det er ikke like greit. Jeg har aldri røkt - kanskje jeg skal begynne? Er det lurt å smugrøyke i alder av 35 år, snart? Det er nok IKKE lurt. Men dessverre må jeg vel si - da jeg omsider sprakk (etter et halvt år som røykfri) forsvant 4 kilo på en måned. Da må jeg bare innrømme at det er vanskelig å finne tilbake til motivasjonen, i og med at jeg la på meg nesten 15 kg det halvåret jeg var røykfri :-( 0 Siter
org Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Det er nok IKKE lurt. Men dessverre må jeg vel si - da jeg omsider sprakk (etter et halvt år som røykfri) forsvant 4 kilo på en måned. Da må jeg bare innrømme at det er vanskelig å finne tilbake til motivasjonen, i og med at jeg la på meg nesten 15 kg det halvåret jeg var røykfri :-( Hm. Tenker og vurderer saken _nøye_. Nei, jeg tror jeg får leve med min (over)last. 0 Siter
morsan Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Ha ha!! Sandaler, bikkjebunad og diger bag er jo bare helt utrolig, da!! :-) Men jeg kan ikke dy meg for å si noe som må være verre enn å banne i kjerka, og det er at jeg sterkt mistenker at seieren går til denne bunaden enten fordi nordleningene er særdeles flinke til å mobilisere stemmere, og/eller at bunaden dekker et såpass stort område med mange flere folk en bunader med en mer snever lokal forankring! Bevares - den er helt OK, men jeg er uenig i at den er Norges fineste! :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Ha ha!! Sandaler, bikkjebunad og diger bag er jo bare helt utrolig, da!! :-) Men jeg kan ikke dy meg for å si noe som må være verre enn å banne i kjerka, og det er at jeg sterkt mistenker at seieren går til denne bunaden enten fordi nordleningene er særdeles flinke til å mobilisere stemmere, og/eller at bunaden dekker et såpass stort område med mange flere folk en bunader med en mer snever lokal forankring! Bevares - den er helt OK, men jeg er uenig i at den er Norges fineste! :-) Jeg har også mistanker i samme retning som deg. Det er i alle fall sikkert at slike avstemminger i veldig stor grad blir preget av lokalpatriotisme, men det sikkert en god del andre som har stemt også. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Synes det den er litt kjedelig i fargene.Litt trist at alt er mørkeblått. Til og med min nordmørsbunad med gammelrosa vest er friskere enn denne. Ellers synes jeg hardangerbunaden er den fineste bunaden. 0 Siter
muriel Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Ha ha!! Sandaler, bikkjebunad og diger bag er jo bare helt utrolig, da!! :-) Men jeg kan ikke dy meg for å si noe som må være verre enn å banne i kjerka, og det er at jeg sterkt mistenker at seieren går til denne bunaden enten fordi nordleningene er særdeles flinke til å mobilisere stemmere, og/eller at bunaden dekker et såpass stort område med mange flere folk en bunader med en mer snever lokal forankring! Bevares - den er helt OK, men jeg er uenig i at den er Norges fineste! :-) Alle (eller de aller fleste) syns vel at deres egen bunad er den fineste? Derfor er jeg selvsagt HELT enig med resultatet her (*s*) men jeg vet om mange bunader som jeg syns er akkurat like flotte som min egen! 0 Siter
stromme Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Jeg har den selv ;o) LIKEVEL undres jeg hvert år på hvorfor den vinner, det er jo sååå mange fine. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Alle (eller de aller fleste) syns vel at deres egen bunad er den fineste? Derfor er jeg selvsagt HELT enig med resultatet her (*s*) men jeg vet om mange bunader som jeg syns er akkurat like flotte som min egen! Nei, jeg har sør-trønderen og synes det er mange bunder som er finere enn den, men alikevel vil jeg helst ha den jeg har på grunn av tilhørigheten. Evt. kystdrakten kanskje ettersom min mors slekt er kystfolk. 0 Siter
Lula Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Jeg har den selv ;o) LIKEVEL undres jeg hvert år på hvorfor den vinner, det er jo sååå mange fine. Men det var jo ikke så mange å stemme på da 0 Siter
Lisabeth Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Det skal vel ikke være hvite strømper heller? 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Synes det den er litt kjedelig i fargene.Litt trist at alt er mørkeblått. Til og med min nordmørsbunad med gammelrosa vest er friskere enn denne. Ellers synes jeg hardangerbunaden er den fineste bunaden. Nordmørsbunaden er fin!! Har et søskebarn som har med grønn vest. Fine de og =) 0 Siter
muriel Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Det skal vel ikke være hvite strømper heller? Det skal være svarte eller hvite strømper, valgfritt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.