Gå til innhold

17 mai bare for utlendinger?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror det er det aller mest smålige innlegget jeg har lest på dol gjennom tidene!

Klart hevm som vil må få feire søttende!

Nå så jeg litt på TV, og det jeg vet var at jeg SÅ mange lyseblonde bunadkledde, ved siden av at de snakket litt med noe pakistanske russejenter etc..Det var da BARE koseig?!

Jeg har noen ganger ristet litt flirfullt på hodet av folk om MÅ overkompensere og vise hele verden "at de kjenner og er grei med en neger", sånn som NRK har gjort et par ganger tidligere, men det er uansett ikke ondskapsfullt og smålig. Det synes jeg innlegg ditt var.

Hipp hipp horra, for hvem som måtte lyste!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

11

• mariamamma

10

• Goliath

9

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Settlers
Skrevet

Ut fra nicket ditt antar jeg du er en av de jeg omtaler her så forståelig at du ler.

Da tar du veldig feil :-)

Jeg ler av deg, fordi du er så sjokkert og rystet. Lenge siden jeg har lest noe så patetisk og bittert som innleggene dine nedover her.

Det finnes MYE å irritere seg over, bare fortsett du. Til slutt blir du et skrukkete, surt, bittert og inntørket menneske, med et forferdelig trist liv.

Hvorfor tør du ikke skrive med nicket ditt, forresten?

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Feire at også norge har blind vold og frykt? At også norge snart er blitt muslimsk i det at alt kjøtt i landet slaktes på halal måten osv. Hva er så bra med mye av det nye? Selvsagt er det mye bra, men det er ikke de tingene innvandrerne har dratt med seg, det er jo bare vold, og ulumskheter. Vil vi at norge også skal bli et land det ikke er godt å bo i?

Oi oi oi! Innvandring har jo også en mørk side, men jeg vil si at innvandrere flest har beriket landet vårt. Vi har fått mange nye og fine tradisjoner, både rundt feiring, mat og andre kulturelle ting.

Jeg synes det er flott at flere og flere ønsker å feire at vi har det mangfoldet vi har i dag.

Gjest rystet og sjokkert
Skrevet

Jeg tror det er det aller mest smålige innlegget jeg har lest på dol gjennom tidene!

Klart hevm som vil må få feire søttende!

Nå så jeg litt på TV, og det jeg vet var at jeg SÅ mange lyseblonde bunadkledde, ved siden av at de snakket litt med noe pakistanske russejenter etc..Det var da BARE koseig?!

Jeg har noen ganger ristet litt flirfullt på hodet av folk om MÅ overkompensere og vise hele verden "at de kjenner og er grei med en neger", sånn som NRK har gjort et par ganger tidligere, men det er uansett ikke ondskapsfullt og smålig. Det synes jeg innlegg ditt var.

Hipp hipp horra, for hvem som måtte lyste!

Jeg så en reprise på kvelden, i løpet av 30-45 minutter intervjuet de bare utlendinger. Mulig det var en utlendingkavalkade men det sa de ikke noe om. Til og med intervjuer var utlending.

Hva de sendte ellers på dagen vet jeg ikke, men det var dette jeg så og reagerte på. Til og med min mor som er så langt fra rasist man kan kommer syntes dette var veldig rart, og nesten provoserennde. Litt av det hadde vært helt naturlig og ok, men ikke bare dem.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Feire at også norge har blind vold og frykt? At også norge snart er blitt muslimsk i det at alt kjøtt i landet slaktes på halal måten osv. Hva er så bra med mye av det nye? Selvsagt er det mye bra, men det er ikke de tingene innvandrerne har dratt med seg, det er jo bare vold, og ulumskheter. Vil vi at norge også skal bli et land det ikke er godt å bo i?

Helt enig i at vi må ta volden på alvor - det er på tide. Men de som kom til orde på tv'n igår, var sannsynligvis ikke blant de voldelige. Tviler på at mafia-folk eller fanatiske imamer gidder å feire 17. mai.

Sånn jeg oppfattet tv-sendingen, var det slett ikke bare utlendinger. Men det var noen av dem også. Jeg oppfattet at det var både nordmenn og innvandrere representert.

Noe jeg synes var positivt med at innvandrere ble presentert, var at de viste en positiv holdning til Norge og den friheten vi har her. Vi må ikke glemme at mange av de som kommer hit ønsker å bygge opp under demokratiet.

Det er de som motarbeider demokratiet og driver med vold som vi må sette på plass. Bra at vi også får fokus på de som er positive, så vi ikke bare ser det negative og blir helt blindet av det.

Gjest rystet og sjokkert
Skrevet

Da tar du veldig feil :-)

Jeg ler av deg, fordi du er så sjokkert og rystet. Lenge siden jeg har lest noe så patetisk og bittert som innleggene dine nedover her.

Det finnes MYE å irritere seg over, bare fortsett du. Til slutt blir du et skrukkete, surt, bittert og inntørket menneske, med et forferdelig trist liv.

Hvorfor tør du ikke skrive med nicket ditt, forresten?

"Hvorfor tør du ikke skrive med nicket ditt, forresten?"

Alle som presterer å skrive noe så dumt gidder jeg ikke diskutere mer med.

Gjest togli
Skrevet

*trekker på smilebåndet og rister oppgitt på hodet*

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Nasjonaldag er jo en dag for nasjonen. Altså norske flagg og drakter. ikke en dag for alle andre land og vifte med sine flagg og drakter. Det burde være rimelig logsik for alle. Eller?

Jeg er enig i at flaggene bør være norske. Det er Norge vi feirer. Men hver person må få lov til å pynte seg som de vil, så lenge de ikke kler seg på en bestemt måte for å demonstrere et annet innhold enn det dagen står for.

Gjest rystet og sjokkert
Skrevet

Helt enig i at vi må ta volden på alvor - det er på tide. Men de som kom til orde på tv'n igår, var sannsynligvis ikke blant de voldelige. Tviler på at mafia-folk eller fanatiske imamer gidder å feire 17. mai.

Sånn jeg oppfattet tv-sendingen, var det slett ikke bare utlendinger. Men det var noen av dem også. Jeg oppfattet at det var både nordmenn og innvandrere representert.

Noe jeg synes var positivt med at innvandrere ble presentert, var at de viste en positiv holdning til Norge og den friheten vi har her. Vi må ikke glemme at mange av de som kommer hit ønsker å bygge opp under demokratiet.

Det er de som motarbeider demokratiet og driver med vold som vi må sette på plass. Bra at vi også får fokus på de som er positive, så vi ikke bare ser det negative og blir helt blindet av det.

Altså det programmet jeg så, som var en oppsummering av dagen på kvelden på NRK, der viste de bare utlendinger, ikke noe jeg finner på det her. Mulig det var annen sammensetninge ellers på dagen, men det jeg så VAR slik. så DET faktum trenger vi ikke diskutere.

Gjest togli
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Problemet var at i løpet av den tiden vi så på var det INGEN nordmenn. Til og med personen som intervjuet var uteldning. Er det mulig. Du er rimelig tett om du ikke ser at man reagerer på sånt. Eller så er du også utlending.

Du er sikker på du ikke så på "Migrapolis" da?

*kveler et fnis*

Gjest Settlers
Skrevet

"Hvorfor tør du ikke skrive med nicket ditt, forresten?"

Alle som presterer å skrive noe så dumt gidder jeg ikke diskutere mer med.

"Alle som presterer å skrive noe så dumt gidder jeg ikke diskutere mer med."

Knallbra argumentasjon! :-D

Gjest rystet og sjokkert
Skrevet

Du er sikker på du ikke så på "Migrapolis" da?

*kveler et fnis*

Japp, men det var det man skulle tro vi så på da, og det er jo litt på kanten.

Gjest rystet og sjokkert
Skrevet

"Alle som presterer å skrive noe så dumt gidder jeg ikke diskutere mer med."

Knallbra argumentasjon! :-D

Ja, du kan jo tydeligvis ikke lese, nicket står da svart på hvitt bak innlegget.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Japp, men det var det man skulle tro vi så på da, og det er jo litt på kanten.

Jeg, for min del, hadde blitt glad om de viste Migrapolis i stedet for timevis med korpsmusikk.

Gjest Settlers
Skrevet

Ja, du kan jo tydeligvis ikke lese, nicket står da svart på hvitt bak innlegget.

Ja, sikkert. Du er alltid "rystet og sjokkert" du altså? Det er din signatur hver gang du skriver her?

Samme det. At du ikke tør å stå for det du mener, er vel din sak :->

Gjest nei, du var ikke alene
Skrevet

Altså det programmet jeg så, som var en oppsummering av dagen på kvelden på NRK, der viste de bare utlendinger, ikke noe jeg finner på det her. Mulig det var annen sammensetninge ellers på dagen, men det jeg så VAR slik. så DET faktum trenger vi ikke diskutere.

Jeg så det samme programmet som deg på kvelden.

Det var for det meste utlendinger som ble vist, men ikke _BARE_ utlendinger. (eller det riktige å si vil være av utenlands opprinnelse)

Blant annet var det et innslag med tre norske kvinner med bunad og en mann med bunad, som jeg tror hadde skrevet en bok om bunader.

Jeg var enig i det første innlegget ditt, syntes også det ble for mye fokusert på våre nye landsmenn.

Men etterhvert i tråden synes jeg du tar helt av.

Gjest rystet og sjokkert
Skrevet

Jeg, for min del, hadde blitt glad om de viste Migrapolis i stedet for timevis med korpsmusikk.

Men da har du jo ikke forstått en dritt! I går var det 17 mai, da hører korpsmusikk, bunader og is med. Alle andre dager kan man se på migrapolis og dyrke andre kulturer osv. Men den ene dagen i året er jo liksom det norske.

Jeg liker heller ikke korpsmusikk, men det hører jo med 17 mai, og det forventer jo folk å få. Man har da andre kanaler om man vil slippe unna 17 mai. Men NRK skal jo liksom sende 17 mai sending da, spesielt for de som kanskje ikke kan komme seg ut.

Gjest fridalida
Skrevet

Nasjonaldag er jo en dag for nasjonen. Altså norske flagg og drakter. ikke en dag for alle andre land og vifte med sine flagg og drakter. Det burde være rimelig logsik for alle. Eller?

Det er en dag for nasjonen, og da tar folk på seg det peneste de har. Altså Sari, hvis man er indisk. Hva er galt med det?

Synes det er atskillig verre at en del "etnisk norske" ikke gidder å pynte seg i det hele tatt, hvilken respekt for landet og historien vår er det?

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Men da har du jo ikke forstått en dritt! I går var det 17 mai, da hører korpsmusikk, bunader og is med. Alle andre dager kan man se på migrapolis og dyrke andre kulturer osv. Men den ene dagen i året er jo liksom det norske.

Jeg liker heller ikke korpsmusikk, men det hører jo med 17 mai, og det forventer jo folk å få. Man har da andre kanaler om man vil slippe unna 17 mai. Men NRK skal jo liksom sende 17 mai sending da, spesielt for de som kanskje ikke kan komme seg ut.

Det var en spøk...

Gjest rystet og sjokkert
Skrevet

Ja, sikkert. Du er alltid "rystet og sjokkert" du altså? Det er din signatur hver gang du skriver her?

Samme det. At du ikke tør å stå for det du mener, er vel din sak :->

Jeg står da for det jeg mener, ser du ikke det jeg skriver da? Det her er nicket mitt i denne tråden. Hva jeg evt måtte kalle meg i andre har da liten betydning, eller mener du at alt man sier eller har sagt skal bety noe i alle diskusjoner?

Raring. Ikke kom her å påstå at navnet ditt faktisk er Settlers. At du ikke gidder forandre på ditt nick er ditt valg. Hva jeg velger er vel bare no jeg har noe med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...