Gjest Settlers Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Vet du hva bitter betyr? Tror ikke det nei. En av dem, så mente jeg en utledning. Hvor tungt har du for å forstå egentlig. Jeg er koselig å bli mot alle nordmenn jeg:) "En av dem, så mente jeg en utledning. Hvor tungt har du for å forstå egentlig." Jeg forstod da det. Jeg spurte deg; HVORFOR tror du jeg er det? Er det fordi jeg ikke mener det samme som deg? Tror du da at alle som er uenige med deg i denne tråden (som jo er de aller fleste), er utlendinger? 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Og du er lullet inn i en rosa sky sammen med Jesus eller noe. "Og du er lullet inn i en rosa sky sammen med Jesus eller noe." Ja, faen, heller det enn å dele den skyen du har rundt deg. (Jada, jada, vet innlegget ikke var til meg). 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 "Og du er lullet inn i en rosa sky sammen med Jesus eller noe." Ja, faen, heller det enn å dele den skyen du har rundt deg. (Jada, jada, vet innlegget ikke var til meg). Hihi 0 Siter
Gjest rystet og sjokkert Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 "En av dem, så mente jeg en utledning. Hvor tungt har du for å forstå egentlig." Jeg forstod da det. Jeg spurte deg; HVORFOR tror du jeg er det? Er det fordi jeg ikke mener det samme som deg? Tror du da at alle som er uenige med deg i denne tråden (som jo er de aller fleste), er utlendinger? Nei men du, basert på ditt nick, og mangel på diverse fakta 0 Siter
Gjest rystet og sjokkert Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 "Og du er lullet inn i en rosa sky sammen med Jesus eller noe." Ja, faen, heller det enn å dele den skyen du har rundt deg. (Jada, jada, vet innlegget ikke var til meg). du er vel heller hyllet inn i en burka 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hva er galt med å være rasist da? Vil du at Norge skal bli ødelagt du eller? Noen folk er ikke folk, men dyr, de burde vi holde ute av landet. Jmf han som knivstakk fler på trikken ++++ Til og med foreldrene til han som ble stukket ned på trikken ba folk om å være så snill å ikke skjære alle over en kam. Terje som ble offer for trikkedrapet hadde selv mange venner av ikkenorsk opprinnelse. Hvis man ikke klarer å se at folk er forskjellige, uavhengig av hudfarge, så vil jeg si at man ikke har særlig mye oppi toppen. Bare for å ha sagt det, så ser også jeg problemene innvandringen fører med seg. Det aller beste for oss hadde nok vært å stengt alle grenser og ikke bry oss med hvordan andre mennesker utenfor vårt eget land har det. Vi kan allikevel ikke gjøre dette. Vi lever i en svært urettferdig verden og må også ta vår del av problemene fattigdom og undertrykkethet medfører. Vi bør ta inn til landet de som virkelig trenger det og evt gi dem psykologisk hjelp for å kunne gå videre i livet. Det at Norge ikke fikser dette, er da vitterlig ikke innvandrernes feil! Rasistisk tankegang har aldri noensinne ført noe godt med seg, heller tvert imot. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Ja det er hun. Og det er jeg. Ingen skole har gitt meg så mye kunnskap om ulike kulturer, som det å bo akkurat her. Å være mamma i en barnehage som er så bevisst på det flerkulturelle fellesskap er en gave til jenta mi og til oss foreldre. Alt vi lærer, alt vi får oppleve. Drittsekker fins i alle farger og i alle kulturer, men vi har lært å se enkeltmenneskene bak kultur og religion. Og vi lever faktisk i et veldig harmonisk fargerikt fellesskap. Vi inkluderer og blir selv inkludert. Ja, vi er veldig heldige. Og jenta vår får dannet et fantastisk grunnlag for videre kulturforståelse og respekt for mennesker som ser ut og lever litt annerledes enn henne selv. Vi bor desverre slik til at det er få av ikke-norsk bakgrunn rundt oss. Derfor blir det nesten ekstra viktig å prate med barna omkring dette. Jeg håperjeg klarer å gi dem vidsyn og positive holdninger. Hittil ser det iallefall lovende ut :-) 0 Siter
mariamamma Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Muslimer er de som tror på islam da. Det er ikke to religioner skjønner du. "En muslim er en som bekjenner seg til islam (islam betyr underkastelse og muslim er en som underkaster seg) En islamist er tilhenger av islamisme. Islamisme er en politisk ideologi og bevegelse inspiret av islam der fellesnevner er et ønske om å etablere en islamsk stat som er tuftet på sharia. Midlene for å nå dette målet kan senne fra parlamentarisk deltagelse (moderat islamisne) til politisk vold / terror (ekstrem islamisme)" 0 Siter
mariamamma Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hva er galt med å være rasist da? Vil du at Norge skal bli ødelagt du eller? Noen folk er ikke folk, men dyr, de burde vi holde ute av landet. Jmf han som knivstakk fler på trikken ++++ For mange år siden jobbet jeg på en cafè. Blandt stamgjestene var en ung gutt fra Sudan. Han var en stille, koselig. Alltid vennlig og snill mot alle. Så skjedde en episode: Vi feiret bursdag på cafèen og en av hans venner skulle skjære opp kake med kniv. Plutselig forvandles gutten. Han hopper frem, tar kniven og truer sin gode venn. Alle var i sjokk. Han løp så ut på gata og jeg fant han sammenkrøpet på bakken. Han gråt og gråt. Han hadde så sterke bilder fra krigen og de hadde gitt han enorme traumer han ikke fikk hjelp til å behandle. Da han så kniven var han tilbake til livet - som barnesoldat i krigen i Sudan. Noen år senere fikk jeg høre at han var blitt funnet død. Han hadde hengt seg på badet. På stolen lå et brev der han takket de som hadde tatt godt imot han. Han hadde valgt å ta sitt eget liv fordi han var redd han en dag ville kunne skade et annet menneske som følge av de psykoser han plutselig gikk inn i. Stakkars gutt. Han var 23 år gammel. Det finnes mange som han. 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Nei men du, basert på ditt nick, og mangel på diverse fakta "Nei men du, basert på ditt nick, og mangel på diverse fakta" Basert på mitt nick!? Forklar den du. Hehehe, mangel på diverse fakta? Jeg påpeker jo bare hvordan du fremstår. Vi har ledd godt av deg her, skal jeg si deg. Dagens underholdning :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.