Gjest lille rosinen Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Min venninne som jobber som assistent i barnehage, skal en liten periode jobbe som pedagogisk leder på disp. i barnehagen. Hva er regler og satser for lønning for henne? Hun har blitt tilbydd en kompensasjon for den mer krevende stillingen som er helt latterlig syns jeg.., derfor jeg spør. Hvis jeg har forstått det riktig vil hun få rundt 400-500 mer UTBETALT i mnd nå som hun jobber som pedagogisk leder. Kan dette være riktig? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Hvor gammel er hun da? Og hva var gammel og ny lønn? Nettolønn er ikke relevant egentlig, det er økningen i bruttolønn man må se på. 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Hvor gammel er hun da? Og hva var gammel og ny lønn? Nettolønn er ikke relevant egentlig, det er økningen i bruttolønn man må se på. Hun sier hun får fire kroner mer i timen etter at hun gikk inn i ped.lederstillingen. Syns det høres veldig lite ut når jeg hører hvor mye mer ansvar hun får... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Hun sier hun får fire kroner mer i timen etter at hun gikk inn i ped.lederstillingen. Syns det høres veldig lite ut når jeg hører hvor mye mer ansvar hun får... Men igjen - det handler litt om hva hun har fra før av. Om hun lønnes som fagarbeider, og ikke har noen fagrelevanse til ped.leder, så har hun ikke krav på så _veldig_ mye høyere lønn. Fem kroner (brutto) i timen utgjør 10.000 kroner i året. Og - hun kan jo bare takke nei? Si at hun ikke vil gjøre det? Men da mister hun også den erfaringen det kanskje vil gi... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.