Gå til innhold

Filmen enda dummere enn boka

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Ha! Jeg syntes DaVincikoden var utrolig dårlig skrevet, usannsynlig som thriller (det blir tenkt og snakket kilometervis med "kildehenvisninger" når de løper for livet i trappene i Louvre, og sånn er det hele tiden) og tåpelig med cliffhangers så ofte at man mistet helt lesegleden.

Nå sier anmelderne at "filmen er enda verre enn boka, den avslører hvor dårlig boka henger sammen".

Ha! igjen.

Endelig. det gjorde gørgodt å få sagt det.

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest helt enig
Skrevet

Noen fiction-filmer og bøker blir basert på sanne historier og kan bli rimelig bra. Men å basere filmer/bøker på rent oppspinn som man forsøker å gi inntrykk av er sant, gjennomskuer folk: At de egentlig ikke vil gi underholdning, men forsøke å endre historien alle kjenner. Politisk korrekte profeter om du vil.

Og når det dessuten blir gjort på den måten som ved DaVinci-koden, kan de ikke vente godt resultat. For de som er opptatt at å lese om forsøk på historieforfalskning, kan lese:

http://www.davincikoden.info

Skrevet

Enig med deg. Boka ble bare for dum til at jeg orket å lese den ferdig. Jeg skal definitivt ikke se filmen!

Skrevet

Enig. Skal ihvertfall ikke se filmen, og skal man lese en bok om emnet, er "Foucaults pendel" av Umberto Eco betydelig bedre.

Gjest sophie med PHI
Skrevet

Likte boka jeg:) Lettere å lese, hvis en har litt bakgrunnsinformasjon, og skjønner det en leser.

Det var massevis av gullkorn. Vet du f.eks hva PHI er?

Gleder meg til filmen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...