Gjest LucySky Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Ha! Jeg syntes DaVincikoden var utrolig dårlig skrevet, usannsynlig som thriller (det blir tenkt og snakket kilometervis med "kildehenvisninger" når de løper for livet i trappene i Louvre, og sånn er det hele tiden) og tåpelig med cliffhangers så ofte at man mistet helt lesegleden. Nå sier anmelderne at "filmen er enda verre enn boka, den avslører hvor dårlig boka henger sammen". Ha! igjen. Endelig. det gjorde gørgodt å få sagt det. 0 Siter
Gjest helt enig Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Noen fiction-filmer og bøker blir basert på sanne historier og kan bli rimelig bra. Men å basere filmer/bøker på rent oppspinn som man forsøker å gi inntrykk av er sant, gjennomskuer folk: At de egentlig ikke vil gi underholdning, men forsøke å endre historien alle kjenner. Politisk korrekte profeter om du vil. Og når det dessuten blir gjort på den måten som ved DaVinci-koden, kan de ikke vente godt resultat. For de som er opptatt at å lese om forsøk på historieforfalskning, kan lese: http://www.davincikoden.info 0 Siter
tonie Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Enig med deg. Boka ble bare for dum til at jeg orket å lese den ferdig. Jeg skal definitivt ikke se filmen! 0 Siter
Atene Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Enig. Skal ihvertfall ikke se filmen, og skal man lese en bok om emnet, er "Foucaults pendel" av Umberto Eco betydelig bedre. 0 Siter
Gjest sophie med PHI Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Likte boka jeg:) Lettere å lese, hvis en har litt bakgrunnsinformasjon, og skjønner det en leser. Det var massevis av gullkorn. Vet du f.eks hva PHI er? Gleder meg til filmen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.