Gå til innhold

Barcelona vs Arsenal (dommeren er ei ku?)

Anbefalte innlegg

Gjest Tilskueren
Skrevet

Altså okay dommeren gjorde et par tabber.

Men hvem er det som skrikker høyest i dag jo Arsenal spillere og suportere.

I går når de fikk et billig frispark og gikk opp i ledelsen var det jo Barcelona som pep høyest.

Uansett om han hadde gjort de tabene eller ikke så ville jo noen blitt stemplett som den sorte ulv og det blir jo som oftest dommeren.

Det rødekortet til Lehmann var jo korekt. Han kunne jo ha ventet litt med og blåse, men da ville jo Barcelona ha skåret og da ville jo det også ha vert galt.

Frisparket som Arsenal fikk var rimlig tynt han skulle jo nesten fått en oscar (Sol Camblell). Men der valgt Hauge og stole på sin kollega som vinket med flaget. Det var jo 17 mai kan hende det var derfor han vinket. men akkurat der er det jo den andre dommeren det skal skrikes på ikke Hauge.

La dommeren få gjøre sin jobb også kan spillerene gjør sin jobb. Og supporterene kan jo gjør sin jobb også nemlig heie på laget sitt uansett resultatt.

For og avsluttet så må jeg jo si at det er rart at det ikke finnes flere dommere rundt omkring i verden. For uansett hvem som dømmer og uansett hvem som spiller så vett jo alltid noen bedre en dommeren.

Tenk på det dere.

Og tilslutt så skal jeg innrømme det at jeg verken heier på Barcelona eller Arsenal.

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg i Veum
Skrevet

De burde ha klonet Colina før de tvangspensjonerte ham, da hadde vi hatt en stall med perfekte dommere :)

Gjest Tilskueren
Skrevet

Vil legge til at komentaren fra Thierry Henry ikke var krenkene for dommeren men for alle kvinner rundt omkring i verden. Lurer på hvorfor han ble sint på alle kvinnene?

Henry: - Jeg er ingen kvinne

Thierry Henry var så forbannet at han nærmest ristet da Sky Sports intervjuet ham et par minutter etter at Terje Hauge hadde blåst av kampen.

Den franske spissen, som vokste opp snaut to mil fra Stade de France, mente Hauge skulle ha vært langt strengere med Barca-spillerne.

- Neste gang må jeg lære å falle. Men jeg er ingen kvinne, så jeg skal holde meg på bena. Jeg forventer at dommeren gjør jobben sin, men det gjorde han ikke.

- Kanskje han ikke hang med på tempoet, sier Henry.

Gjest Tilskueren
Skrevet

De burde ha klonet Colina før de tvangspensjonerte ham, da hadde vi hatt en stall med perfekte dommere :)

Enig...:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kritikerne har jo et poeng. Hauge og co dømmer i eliteserien i Norge. Det er ikke akkurat verdens fotballnavle, og det er strengt tatt utrolig at de plukker ut dommere fra vår serie til å dømme årets gjeveste klubbkamp.

1. Utvisningen er forferdelig stygg. Hauge innrømmer selv at han ikke burde blåst. Det er ikke mot regelboka, men den viser manglende fotballforståelse fra Hauge. Han skulle - selvfølgelig - brukt fordelsparagrafen.

I 18 minutter hadde vi sett forrykende fotball. Hauges feilvurdering ødela resten av kampen.

Det skulle stått 1-0 til Barcelona.

2. Emmanuell Eboues soleklare filming. At linjemann Holvik ikke så dette er ikke til å fatte. Det var soleklar filming. Eboues skulle hatt gult kort, i så fall hans andre for dagen, mens det i stedet ble dømt frispark til Arsenal.

Frisparket resulterte i 0-1, mens hele verden så med egne øyne at det skulle stått 1-0 til Barcelona.

Jeg skal ikke uttale meg om målet til Barcelona. Om det var offside vet jeg ikke, selv etter å ha sett situasjonen mange ganger. Derfor er det vrient å kritisere dommerne for denne.

I tillegg ble det gitt ut flere gule kort som aldri var gule.

Hauge skal være jævla glad for at Barcelona vant. I går var han og hans team farlige nære ved å avgjøre CL-finalen helt på egenhånd.

For øvrig er det ikke bare engelskmennene og Arsenal-supporterne som skriker høyt. Hauge ble pepet ut av både vinnere og tapere i går, og slaktes i aviser over hele verden.

Sjelden har jeg sett mer fortjent dommerslakting.

Gjest fridalida
Skrevet

Kritikerne har jo et poeng. Hauge og co dømmer i eliteserien i Norge. Det er ikke akkurat verdens fotballnavle, og det er strengt tatt utrolig at de plukker ut dommere fra vår serie til å dømme årets gjeveste klubbkamp.

1. Utvisningen er forferdelig stygg. Hauge innrømmer selv at han ikke burde blåst. Det er ikke mot regelboka, men den viser manglende fotballforståelse fra Hauge. Han skulle - selvfølgelig - brukt fordelsparagrafen.

I 18 minutter hadde vi sett forrykende fotball. Hauges feilvurdering ødela resten av kampen.

Det skulle stått 1-0 til Barcelona.

2. Emmanuell Eboues soleklare filming. At linjemann Holvik ikke så dette er ikke til å fatte. Det var soleklar filming. Eboues skulle hatt gult kort, i så fall hans andre for dagen, mens det i stedet ble dømt frispark til Arsenal.

Frisparket resulterte i 0-1, mens hele verden så med egne øyne at det skulle stått 1-0 til Barcelona.

Jeg skal ikke uttale meg om målet til Barcelona. Om det var offside vet jeg ikke, selv etter å ha sett situasjonen mange ganger. Derfor er det vrient å kritisere dommerne for denne.

I tillegg ble det gitt ut flere gule kort som aldri var gule.

Hauge skal være jævla glad for at Barcelona vant. I går var han og hans team farlige nære ved å avgjøre CL-finalen helt på egenhånd.

For øvrig er det ikke bare engelskmennene og Arsenal-supporterne som skriker høyt. Hauge ble pepet ut av både vinnere og tapere i går, og slaktes i aviser over hele verden.

Sjelden har jeg sett mer fortjent dommerslakting.

Jeg har altså ikke peil på fotball, men i går måtte jeg for "syns skyld" se kampen.

Og det jeg lurer på er: Hva hadde skjedd hvis Hauge ikke hadde blåst og vist ut keeperen, også hadde IKKE Barcelona skåret? Kunne han ventet og sett, også gitt rødt kort etterpå? Evt gult og frispark etterpå?

Han ville jo fått minst like mye pepper i dag hvis han ikke hadde utvist Aresnal-keeper og latt spillet gå, og Barcelona ikke hadde skåret etterpå? Eller?

Når det gjelder offside, så må da vel det være greit? Så lenge folk ikke klarer å avgjøre ved å se bildene etterpå en gang, og regelen visstnok sier at spillet skal gå ved tvil.

Mitt hjerte brister for stakkars Hauge, skjønner du :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har altså ikke peil på fotball, men i går måtte jeg for "syns skyld" se kampen.

Og det jeg lurer på er: Hva hadde skjedd hvis Hauge ikke hadde blåst og vist ut keeperen, også hadde IKKE Barcelona skåret? Kunne han ventet og sett, også gitt rødt kort etterpå? Evt gult og frispark etterpå?

Han ville jo fått minst like mye pepper i dag hvis han ikke hadde utvist Aresnal-keeper og latt spillet gå, og Barcelona ikke hadde skåret etterpå? Eller?

Når det gjelder offside, så må da vel det være greit? Så lenge folk ikke klarer å avgjøre ved å se bildene etterpå en gang, og regelen visstnok sier at spillet skal gå ved tvil.

Mitt hjerte brister for stakkars Hauge, skjønner du :)

"Når det gjelder offside, så må da vel det være greit? Så lenge folk ikke klarer å avgjøre ved å se bildene etterpå en gang, og regelen visstnok sier at spillet skal gå ved tvil."

Ja. Den er grei.

Hauge kunne naturligvis sett an situasjonen og vist ut keeperen etter at Barcelona hadde skutt utenfor.

For utvisningen er isolert sett soleklar, men det angripende laget skal ha fordel.

Når Hauge blåste så tidlig som han gjorde hadde han dog ikke noe valg. Han måtte vise ut keeperen og annullere målet.

Men jeg ser jo nå at Hauge legger seg flat i den situasjonen, og alle dommere gjør naturligvis feil. Men dette kunne fort vist seg å bli en feil som avgjorde kampen.

Noen minutter senere ble jo også Arsenal idømt et frispark de aldri skulle hatt, og frisparket resulterte i mål. Situasjonen skulle gitt gult kort til skuespilleren - hans andre for dagen (han skulle med andre ord gått i dusjen).

0-1 til Arsenal og krisen var komplett.

Det norske dommerteamet skal takke høyere makter for at to svært dårlige avgjørelser ikke avgjorde kampen.

For øvrig kunne de jo ikke valgt en dårligere kamp å være elendige i. Det var årets gjeveste klubbkamp, og en norsk dommer hadde nettopp fått medieomtale i hele verden for å stille opp i Barcelona-drakt i en norsk avis, og på grunn av det blitt degradert til tribunen.

Det her er dessverre ikke bra for norsk dommerstand. Det er i hvert fall forbanna sikkert.

Gjest fridalida
Skrevet

"Når det gjelder offside, så må da vel det være greit? Så lenge folk ikke klarer å avgjøre ved å se bildene etterpå en gang, og regelen visstnok sier at spillet skal gå ved tvil."

Ja. Den er grei.

Hauge kunne naturligvis sett an situasjonen og vist ut keeperen etter at Barcelona hadde skutt utenfor.

For utvisningen er isolert sett soleklar, men det angripende laget skal ha fordel.

Når Hauge blåste så tidlig som han gjorde hadde han dog ikke noe valg. Han måtte vise ut keeperen og annullere målet.

Men jeg ser jo nå at Hauge legger seg flat i den situasjonen, og alle dommere gjør naturligvis feil. Men dette kunne fort vist seg å bli en feil som avgjorde kampen.

Noen minutter senere ble jo også Arsenal idømt et frispark de aldri skulle hatt, og frisparket resulterte i mål. Situasjonen skulle gitt gult kort til skuespilleren - hans andre for dagen (han skulle med andre ord gått i dusjen).

0-1 til Arsenal og krisen var komplett.

Det norske dommerteamet skal takke høyere makter for at to svært dårlige avgjørelser ikke avgjorde kampen.

For øvrig kunne de jo ikke valgt en dårligere kamp å være elendige i. Det var årets gjeveste klubbkamp, og en norsk dommer hadde nettopp fått medieomtale i hele verden for å stille opp i Barcelona-drakt i en norsk avis, og på grunn av det blitt degradert til tribunen.

Det her er dessverre ikke bra for norsk dommerstand. Det er i hvert fall forbanna sikkert.

Takk for info - nå lærte jeg litt mer :)

Jeg for min del er imponert over at noen har nerver og sjøltillit nok til å dømme en sånn kamp.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Takk for info - nå lærte jeg litt mer :)

Jeg for min del er imponert over at noen har nerver og sjøltillit nok til å dømme en sånn kamp.

Tja. De fleste dommere har nok stor tro på egne ferdigheter.

Med det norske dommerteamet i går dømmer til vanlig i norsk eliteserie, og sammenlignet med andre europeiske ligaer er vi svært, svært små, og kvaliteten er mye dårligere enn i ligaene Arsenal og Barcelona spiller i.

At det i dag stilles spørsmål om hva dommere fra lille Norge gjør i en CL-finale, er ikke det minste merkelig, i hvert fall ikke etter at deres brølere nesten avgjorde kampen.

Men de har en skummel jobb. I dag rusler Terje Hauge rundt i Spanias hovedstad. Det spørs om han hadde gjort det dersom Barcelona ikke hadde vunnet. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...