Gå til innhold

Kalte de det kundeservice?! (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest eks-kunde
Skrevet

Ok. For tre uker siden bestilte vi en telefon fra en nettbutikk. Vi brukte Visa, og fikk bekreftelse på at bestillingen var gått i orden. De ventet å få varen inn på lager i løpet av uken.

Èn uke etter fikk vi mail der butikken beklaget forsinkelsen, samtidig som de ikke kunne garantere når vi ville få varen. Ok, greit nok. Shit happens.

På nettbutikkens sider så jeg at de ventet å få inn varen den 12. mai. 12. mai hadde de endret denne datoen til 10. mai. I mellomtiden var det ikke dukket opp flere mailer fra butikken - ei heller hadde telefonene min kommet.

Det var nå gått to uker siden vi bestilte telefonen. I mellomtiden hadde andre nettbutikker hatt telefonen på lager, og attpåtil billigere enn der vi hadde kjøpt den. Jeg sendte da en litt krass - men saklig - mail til kundeservice, og hintet frempå om at jeg ønsket prisavslag eller annen kompensasjon.

I svaret fikk vi vite at ordren var blitt stanset på grunn av en tidligere inkassosak! Samtidig som de hadde godkjent bestillingen OG sendt ut mail der de beklaget forsinkelsen! Kundebehandler beklaget dette og lovet at telefonene ville sendes ut i løpet av få timer. Dette var forrige fredag.

Jeg svarte nå med at jeg syntes det var rart at de kan stanse en ordre som er betalt for, og bad dem igjen vurdere en kompensasjon for det inntrufne. Jeg la til at kritikken selvsagt ikke var rettet mot henne personlig.

Svaret denne gangen var at jeg kunne få en rabatt på 29 kroner ved neste bestilling. (Hahaha!)

Jeg orket ikke å verken "takke" eller kommentere denne mailen. Nå ville jeg bare ha telefonen min!

Mandag sjekket vi ordrestatus på nett. Der stod det slett ikke at varen var blitt sendt. Derimot stod det at den "pakkes". De pakket og de pakket, og kl. 18 mandag kveld stod det fremdeles at varen holdt på å pakkes. Jeg syntes jo dette var underlig, spesielt fordi kundebehandler lovet å sende meg varen før helgen!

Jeg skrev dermed en ny mail, som lød slik:

(Sendt mandag kveld kl. 19):

"Hei igjen.

Fredag kl. 16.31 skrev du til meg at varen skulle sendes meg i løpet av få timer. I dag, mandag, kl. 18.00 sier ordrestatus at dere fremdeles pakker varen - og det har dere holdt på med i hele dag! Er det noe som har stoppet opp igjen?

Mvh

"Mitt fornavn + Mitt Etternavn""

Noen timer etter at jeg sendte mailen, var ordrestatus på nett blitt endret til "ordre levert". Ok, flott.

Men her er hva jeg fant i innboksen min dagen etter, på ettermiddagen:

"Mitt fornavn",

Nei, det er det ikke.

_Varene pakkes_ betyr at ordren er plukket ned fra hyllen og på vei fra a til b.

Dessverre har vi ikke mulighet til å lete opp din vare blandt de tusenvis av

andre varer som finns i samme transport for å kunne forklare deg hvor den er på veien.

Uannsett: Varen er nå sendt deg! Det ble den IGÅR. Håper du har svar på alle dine spørsmål nå. Eller var det noe mer?

Mvh

"kundebehandlers fornavn"

"nettbutikk" Kundeservice

Jeg ble ganske paff over ordlyden her, og måtte nesten le! Har ikke kundebehandler betalt for å være hyggelig mot kunden - og særlig når det har vært så mye rot? Er det ikke jeg (og alle andre kunder) som faktisk betaler lønna hennes? Hvordan ville du reagert på en slik mail fra noen som kalte seg "kundeservice"? Jeg er fristet til å videresende mailen til en av hennes overordnede.

Til informasjon er det nå tre uker siden vi bestilte telefonen, og den er fremdeles ikke kommet.

Videoannonse
Annonse
Gjest tele2 .... da blir jeg skuffet
Skrevet

håper ikke det er

Gjest eks-kunde
Skrevet

håper ikke det er

Nei, det er ikke tele2 ;-)

Gjest mittnikk
Skrevet

det er kanskje noextras? jeg måtte vente mye lenger enn oppgitt på å få overført abonnementet mitt til dem

det var upraktisk for meg å gå uten mobil i to, tre uker, men ingen krise

Gjest eks-kunde
Skrevet

det er kanskje noextras? jeg måtte vente mye lenger enn oppgitt på å få overført abonnementet mitt til dem

det var upraktisk for meg å gå uten mobil i to, tre uker, men ingen krise

Det var ikke noextras. Det er helt greit at man kan ha problemer med å levere en vare. Det er kundebehandleren jeg reagerer på.

Gjest kanarita
Skrevet

Hvilken nettbutuikk var det? Greit å vite hva man bør styre unna!

Gjest eks-kunde
Skrevet

Hvilken nettbutuikk var det? Greit å vite hva man bør styre unna!

Ja, jeg overreagerer ikke når jeg synes hun her var frekk som f...?

Gjest kanarita
Skrevet

Ja, jeg overreagerer ikke når jeg synes hun her var frekk som f...?

Det var dårlig kundebehandling ja. Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hvilken nettbutikk er det snakk om?

Gjest eks-kunde
Skrevet

Det var dårlig kundebehandling ja. Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hvilken nettbutikk er det snakk om?

Jeg synes det er litt ekkelt å skulle sverte en hel butikk på grunn av èt hespetre av en kundebehandler, men ok; det var cdon.com

Jeg antok cdon.com for å være ganske seriøse, desto mer paff ble jeg av den uproffe behandlingen.

Gjest kanarita
Skrevet

Jeg synes det er litt ekkelt å skulle sverte en hel butikk på grunn av èt hespetre av en kundebehandler, men ok; det var cdon.com

Jeg antok cdon.com for å være ganske seriøse, desto mer paff ble jeg av den uproffe behandlingen.

Ok. ja, var dårlig kundebehandling. Kunne trengt opplæring i det.

Skrevet

Cdon? Når begynte de å selge telefoner?

Gjest eks-kunde
Skrevet

Cdon? Når begynte de å selge telefoner?

Hehe. Ja, ikke vet jeg. Jeg bestilte derfra fordi de på det tidspunktet tilbød den til rimeligst pris, ifølge amobil sin prisguide.

Skrevet

Jeg hadde sendt en kopi av mailen til en overordnet. Og mest sannsynlig hadde jeg krevd at de hevet kjøpet.

"..........................................."

Gjest eks-kunde
Skrevet

Jeg hadde sendt en kopi av mailen til en overordnet. Og mest sannsynlig hadde jeg krevd at de hevet kjøpet.

"..........................................."

Ja, det var min første tanke!

Etter mye leting på nett, fant jeg mailadressen til informasjonssjefen - og nå er han informert!

Jeg bad ikke om å heve kjøpet, da jeg håper telefonen dukker opp i posten i morgen. Forhåpentligvis vil jeg få tilbud om kompensasjon - eller enda bedre; få refundert deler av eller hele kjøpesummen!

Gjest blue cucumber
Skrevet

tror nok tv2 hjelper deg hadde kastet seg over den saken der med glede

;)

Gjest eks-kunde
Skrevet

tror nok tv2 hjelper deg hadde kastet seg over den saken der med glede

;)

Der sa du noe ;-)

Gjest blue cucumber
Skrevet

Der sa du noe ;-)

Det kunne faktisk blitt et ganske artig program. Spesielt da de skal konfrontere henne med mailene, og se hva hun svarer for noe for å snu seg unna.

Gjest eks-kunde
Skrevet

Det kunne faktisk blitt et ganske artig program. Spesielt da de skal konfrontere henne med mailene, og se hva hun svarer for noe for å snu seg unna.

Ja, jeg skjønner ikke at hun turte! Har sendt klage til informasjonssjefen, men mailen kom i retur. Så nå sitter jeg og finkjemmer nettet for å finne en annen adresse å nå dem på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...