Gjest KariKruskakli Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Vi er har fått muntlig innbydelse til en fest for en som ikke skal konfirmeres hverken kirkelig eller borgelig. Men skal altså ha fest likevel. Blir det helt feil å komme i bunad da? 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Selve anledningen er jo passelig til bunad, men det kommer jo litt an på hvor staselig de legger opp til at det skal være. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Selve anledningen er jo passelig til bunad, men det kommer jo litt an på hvor staselig de legger opp til at det skal være. Ja, hadde jeg bare visst. Mannen min som fikk beskjed av søsteren sin om å sette av denne dagen. Siden har jeg ventet på en skriftlig invitasjon, men den kommer visst ikke. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Ja, hadde jeg bare visst. Mannen min som fikk beskjed av søsteren sin om å sette av denne dagen. Siden har jeg ventet på en skriftlig invitasjon, men den kommer visst ikke. Kanskje det går an å spørre? 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Kanskje det går an å spørre? Ja, det gjør det, men nei jeg gjør det ikke. Er veldig spent på fortsettelsen av dette her, skjønner du. 0 Siter
morsan Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Tja, vanskelig å si. Jeg har aldri tenkt ut noen "regel" for dette, men jeg ser jo at jeg kun bruker bunad i situasjoner der det er en eller annen form for "seremoni" som foregår på et eller annen offentlig sted, dvs jeg har brukt bunad i brylluper, 17. mai, konfirmasjon, barnedåp og vitnemålsoverrekkelse. Men ved et mer "privat" arrangement hjemme hos noen har jeg aldri brukt bunad. Heller ikke i en særdeles privat og nesten "hjemmekoselig" navnefest. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Ja, det gjør det, men nei jeg gjør det ikke. Er veldig spent på fortsettelsen av dette her, skjønner du. Da så 0 Siter
Gjest mittnikk Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 helt feil er det vel ikke. det er vel ingen sammenheng mellom kirkelig konfirmasjon og bunad vel? :0) 0 Siter
fresja Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Tja, vanskelig å si. Jeg har aldri tenkt ut noen "regel" for dette, men jeg ser jo at jeg kun bruker bunad i situasjoner der det er en eller annen form for "seremoni" som foregår på et eller annen offentlig sted, dvs jeg har brukt bunad i brylluper, 17. mai, konfirmasjon, barnedåp og vitnemålsoverrekkelse. Men ved et mer "privat" arrangement hjemme hos noen har jeg aldri brukt bunad. Heller ikke i en særdeles privat og nesten "hjemmekoselig" navnefest. Jeg så av bildene at min svigerinne og flere andre foreldre hadde bunad på navnefest. 0 Siter
morsan Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Jeg så av bildene at min svigerinne og flere andre foreldre hadde bunad på navnefest. Men var dette en navnefest som kun var en "hjemme-hos-fest" uten forutgående "seremoni", jf borgerlige navnefester i regi av Humanetisk Forbund? Uansett vil vel normalt innbydelsen og omstendighetene forøvrig gi et hint. I den navnefesten jeg var i, var denne ytterst privat og uformell, og barnets mor satt der i topp og olabukse! :-) Jammen glad jeg kun kom i sommerkjole og ikke bunad da, gitt! 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 helt feil er det vel ikke. det er vel ingen sammenheng mellom kirkelig konfirmasjon og bunad vel? :0) Det er ingen konfirmasjon i det hele tatt dette. Jeg vet sannelig ikke hva det er egentlig og har aldri hørt om slik fest tidligere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.