Gjest Jeg skjønner ikke helt Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Hva var det egentlig som skjedde i Kina på slutten av 1949 som gjorde at bl.a misjonærer måtte evakueres/forlate landet? Ingen skoleoppgave jeg prøver å få svar på, altså. Har bare lest noe, og skjønner ikke sammenhengen helt. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 I 1949 så overtok kommunistpartiet styringen over landet. De godttok ikke kristne misjonærere, så alle måtte forlate landet. Kommunistene mente at all religion var et onde, og det ble forbudt med religionssutøvelse over hele landet. Dette gjaldt ikke bare for kristendommen, men for alle religioner. 0 Siter
Gjest Jeg skjønner ikke helt Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 I 1949 så overtok kommunistpartiet styringen over landet. De godttok ikke kristne misjonærere, så alle måtte forlate landet. Kommunistene mente at all religion var et onde, og det ble forbudt med religionssutøvelse over hele landet. Dette gjaldt ikke bare for kristendommen, men for alle religioner. Tuuusen takk! 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Den kinesiske revolusjonen, Maos lange marsj osv. Les Han Suyin sine bøker, de er kjempespennende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.