Gå til innhold

fortvilet

Anbefalte innlegg

Føler meg så ensom for tiden. Har ikke gjort det før, ikke på denne måten.

selv om jeg er blant masse venner eller familie, er det likevel noe som er annerledes.

Klarer ikke å ha det morsomt eller være glad. får dårlig samvittighet dersom jeg begynner å le, eller dersom jeg tar meg i å ha det bra. Er som at jeg ikke kan ha det slik etter det som har skjedd, samtidig er det egentlig det eneste jeg ønsker. Å ha det bra.

Hadde besøk av vennegjengen fra idrettslaget i går kveld. alle satt og pratet og hadde det kjempe koselig, men er som om jeg detter ut av og til. som at de er en gruppe som jeg ikke lengre er en del av.

De vet jo ikke alt om meg lengre.

Så tenkte jeg at jeg sulle ta meg sammen å prøve å ta del i samtalene, og ha det gøy jeg også. Da fikk jeg bare dårlig samvittighet.

Har så lyst at noen skal vite hva som har skjedd, men da tillater jeg det som har skjed å bli en del av meg.

Er redd for hva som vil følge.. at de skal begynne å behandle meg annerledes.

At de skal trekke seg unna fordi de ikke vet hva de skal si til meg.

Eller de skal synes jeg er ekkel. føler meg så utrolig ekkel selv, er som om det er noe inni meg som ikke hører til å være der.

Føler at det er for sent å ta kontakt med noen offentlige etater som kan hjelpe... Jeg har jo vasket vekk alt som er av bevis på at det har skjedd.

Dessuten er jeg redd for at de ikke vil tro meg siden jeg har klart å gå så lenge uten å si noe.

Er redd for hva venner vil si siden jeg har oppført meg nesten som normalt også.

Tenk om de ikke tror meg.

Hva godt skulle det gjøre å fortelle det til noen. Ønsker bare å komme meg over det selv.

Øsnker å glemme det, få det vekk!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231011-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violsa

tror du ikke skal være redd for å ta kontakt med offentlige etater. Har du noen du stoler på? en fastlege? Kanskje det kan være letter og fortelle det til noen som ikke kjenner deg først. Som dixi eller et voldtektsmottak. Jeg lover at de vil gjerne gi deg hjelp og støtte og om du har vasket bort bevis betyr ingenting , om du ikke vil annmelde betyr heller ingenting.

føler veldig med deg , og håpre virkelig du kan snakke med NOEN. Er altfor tungt og bære alt dette alene.

Dessuten tror jeg vennene dine og familien din ikke vil behandle deg annerledes og vil være glad for å vite slik at de kan være der for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231011-fortvilet/#findComment-1752550
Del på andre sider

Gjest jaddablabla

Det er en veldig vanskelig sak å si slike ting.. Man kan fortrenge slikt,men da kan jeg nesten si med sikkerhet at det vil komme verre tilbake. Jeg har gått rundt i 6 år uten å si noe,men nå går jeg i terapi og prøver så godt jeg kan. Det er aldri for sent å oppsøke hjelp! En god måte å få det ut på er å si det,snakke om det og få sortert tankene rundt det..

Psykologer/leger/dixi vil være til god hjelp her. Og de vil møte deg med respekt og forståelse. Hva med å sende en mail til dixi? Det kan kanskje være en begynnelse. Fastlegen kan sikkert og henvise deg videre til ulike hjelpeapperat. Håper du klarer å oppsøke noen som kan hjelpe deg.. For du både trenger og fortjener det. For din egen skyld.

Lykke til-stå på og ikke gi opp..!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231011-fortvilet/#findComment-1753454
Del på andre sider

Du må ikke tenke på at det kommer til å bli en del av deg for det ble det allerede når det skjedde!

Jeg tror at vist du noen gang skal komme over det er det eneste du kan gjøre er å fortelle om det! Vil kansje tro at de har merka på du allerede at noe er galt, å da er det bedre å fortelle de det!

Det vil nok komme mange forskjellige reaksjoner, men de trenger bare tid til å la det synke inn å prøve å forstå (selv om de aldri ville kunne det, så vil de automatisk prøve). er de dine ekte venner er de der uansett!!!

Jeg ble missbrukt i mange år. sa ikke ett ord til noen før jeg en dag svimte av på skolen! fordi om de ikke kunnne finne noen bevis som dna, merket de på oppførselen min. du må akseptere det som har skjedd for du sjøl å så lære å leve me de! vist du bare fortrenger det vil det en gang komme tilbake å da mye verre. det er en utoli tøff ting å gjøre å det tar tid, men jeg tror det er det som må til.

håper du finner ut av det!

du fortjener ett bra liv! det gjør alle!!!

lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231011-fortvilet/#findComment-1754923
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...