Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en kar på 24 som har oppdaget en kul i min venstre testikkel.

Den er ikke øm å ta på og den virker ikke spesielt hard heller vanskelig å få tak på den selv om den henger fast, den er heller ikke serlig stor.

Om morgenen er den helt myk men ut over dagen hardnes den og myknes om en annen.

Men den blir ikke større og større, bare hard og myk.

Det er ikke mulig å se at der er noen kul og den ligger på siden mot den høyre testikkelen.

Jeg har ingen hevning eller noe plager og skulle jeg beskrive den når den er myk kunne det kjennes ut som en bi testikkel, bortsett fra at det ikke er den. Var hos legen som henviste meg til ultralyd men dette er jo en stund til og det er ikke særlig kjekt å måtte gå å urolige seg uten å få noe svar.

Legen var ganske fersk i gamet og det virket nesten som om han ikke kjente kulen.

Kan dette være en bi testikkel til? legen sa at det er mangen som kan ha to stk i ene testikkelen men jeg har aldri hørt om dette, eller kan det være verre ting på ferde??

Hilsen fra en urolig kar....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231034-klump-i-testikkel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Til orientering henviser vi fastleger så og si alle menn som kjenner kul i pungen ( og kvinner som kjenner kul i brystet ) for bilde-diagnostikk. Vi stoler på at pasienten kjenner noe som ikke har vært der før; , de nevnte orgener er ofte utgangspunkt for kreft, og tidlig diagnostikk er viktig. MEN; de aller fleste kuler av typen du beskriver er godartede. Mest sannsynlig har du et lite årebrokk ( varicocele) eller en cyste/utposning på sædleder-systemet. At kulen ikke er knudret/hard og sitter fast i selve testikkelen er et godt tegn. Prøv å les litt om "kul i pungen", "varicocele", "pungbrokk" og testikkelkreft her i DOL; mye har vært skrevet og svart på. Jeg har heller aldri hørt om to bitestikler på ene siden, men naturen er aldri absolutt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231034-klump-i-testikkel/#findComment-1756933
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...