Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Komfyrdøra/-glasset ser ikke ut! Det er fullt av innbrente fettflekker, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få det vekk!

Jeg har komfyrrens, som jeg bruker inni selve komfyren, men det tar ikke på døra! Kan noen hjelpe?

(Det har nok gått _litt_ lenge siden forrige gang komfyren ble rengjort inni, - men det er da ikke _så_ lenge siden ?!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd med Jif skurekrem? Det pleier å ta det meste. Sammen med en sånn svamp. :-)

Skrevet

Har du prøvd med Jif skurekrem? Det pleier å ta det meste. Sammen med en sånn svamp. :-)

Hm, jeg har prøvd det, også ser du! Med svamp, mener du slik som har et tynt lag blå og stiv greie på den ene flata, og vanlig svamp med noe såpe-greie i?

Skrevet

Er du sikker på at det ikke sitter mellom glassene?

Gjest fregnefjes
Skrevet

Hm, jeg har prøvd det, også ser du! Med svamp, mener du slik som har et tynt lag blå og stiv greie på den ene flata, og vanlig svamp med noe såpe-greie i?

Jeg måtte skru av glasset og vaske innimellom der

Skrevet

Jeg har bare brukt svamp med stiv greie på ene siden, og myk på andre. Sånne som kjøpes 8 stk (?) for en tier på Rema. :-)

Men hvis ikke det heller funker, så vet jeg ikke...

Gjest Elextra
Skrevet

Tidligere, da jeg hadde en gammel komfyr jeg ikke var redd for, brukte jeg stålull på innsiden av glasset. Etterpå vasket jeg av med såpevann. Det gjore susen, men tror ikke jeg ville brukt stålull på min nye komfyr.

Skrevet

Cillit Bang mot fett. Har akkurat rengjort glasset for føste gang på flere år.

Sprayet på et tykt lag og lot det virke over natten. Neste dag var det rimelig enkelt å få av med skrubbesiden av en vanlig billigsvamp.

Skrevet

Er du sikker på at det ikke sitter mellom glassene?

Jepp;-(

Dvs. jeg har delt døra (tatt ut den innerste delen). Har vaska "ytterdelen" både innvendig og utvendig, og den "løse" delen har jeg klart å få nogenlunde rein på "utsida" (altså den som er inni, når delene er på plass. Men den delen som er inn mot selve ovnen klarer jeg ikke å få rein.. Men det e rmulig jeg har det for travelt? Skal middelet (Jif, ovnsrens etc.) sitte på en stund før jeg prøver å skrubbe, kanskje?

Jeg er _litt_ utålmodig av meg..;-/

Skrevet

Cillit Bang mot fett. Har akkurat rengjort glasset for føste gang på flere år.

Sprayet på et tykt lag og lot det virke over natten. Neste dag var det rimelig enkelt å få av med skrubbesiden av en vanlig billigsvamp.

Takk for tips! Det skal jeg jammen prøve, men da må jeg jo vente helt til i morgen... Vel vel.

Skrevet

Blanding av Zalo og Salmiakk. Effektivt mot fett osv, men det er ei grusom lukt da.......

Skrevet

Blanding av Zalo og Salmiakk. Effektivt mot fett osv, men det er ei grusom lukt da.......

Det er ei blanding jeg bruker ofte, ja! På badet og kjøkkenet, på gulv og vindu, - men inni ovn!? Er det så lurt? Jeg bare spør, fordi jeg sjøl tenkte på det, men slo det fra meg, jeg da... Kanskje det går fint? Må jo selvfølgelig skylle ordentlig.. Hm, jeg prøver det, hvis ikke jeg får av dritten i morgen.. (Glassplata ligger innsmurt i Jif nå, skal ligge til jeg kommer fra jobben imorgen, tenkte jeg...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...