Gå til innhold

Flere som har ticks, men lever normale liv?

Anbefalte innlegg

Gjest Håper ikke dere tror jeg er gal
Skrevet

Jeg har hatt enkelte ticks helt siden barndommen. Ikke noen voldsomme saker, kun et par grimaser og håndbevegelser. Jeg fant fort ut at folk reagerte på dette, og lærte å begrense det til enerom.

I dag er jeg både gift og har barn, og lever et helt normalt liv. Utdannelse har jeg også. Men ticksene er der, selv om jeg styrer de selv. Da jeg er alene kommer det. Jeg føler meg roligere innvendig, på en eller annen merkelig måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner flere med forskjellige tics. Den ene har tourettes. Hun har en lederstilling og fungerer helt fint. Til å begynne med lurte vi selvsagt på hvorfor hun lagde lyder og grimaser, men da vi turte å spørre fikk vi greit svar.

Jeg har også en venninne som stadig lager grimaser, som om hun gjør smileøvelser. Hun er klar over det selv, men klarer ikke å styre det. Hun bryr seg ikke noe om det selv, og andre blir bare vant til at hun gjør sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...