Gjest Håper ikke dere tror jeg er gal Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Jeg har hatt enkelte ticks helt siden barndommen. Ikke noen voldsomme saker, kun et par grimaser og håndbevegelser. Jeg fant fort ut at folk reagerte på dette, og lærte å begrense det til enerom. I dag er jeg både gift og har barn, og lever et helt normalt liv. Utdannelse har jeg også. Men ticksene er der, selv om jeg styrer de selv. Da jeg er alene kommer det. Jeg føler meg roligere innvendig, på en eller annen merkelig måte. 0 Siter
maire Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Jeg kjenner flere med forskjellige tics. Den ene har tourettes. Hun har en lederstilling og fungerer helt fint. Til å begynne med lurte vi selvsagt på hvorfor hun lagde lyder og grimaser, men da vi turte å spørre fikk vi greit svar. Jeg har også en venninne som stadig lager grimaser, som om hun gjør smileøvelser. Hun er klar over det selv, men klarer ikke å styre det. Hun bryr seg ikke noe om det selv, og andre blir bare vant til at hun gjør sånn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.