Gå til innhold

Christian Anker


Gjest Privatliv

Anbefalte innlegg

Gjest Privatliv

Jeg vil spørre om to ting:

1) for en tid tilbake skrev du noe her om en avtale med Telenor. Hva går denne ut på? Er det slik enkelte har spekulert i at dere ønsker en avtale for å kunne spore opp brukere i nødstilfeller? Hvis dette er mer enn et dumt rykte, regner jeg med at dere gjør alle oppmerksomme på dette, slik at de kan velge om de vil være her. Får dere mulighet til å spore folk, kan hackerne det samme.

2) det er snakk om at brukere her har blitt filmet av NRK under samtale på DOL. Kan samtaler her offentliggjøres i andre medier uten brukernes samtykke? Eller har vi noen form for "copyright" på det vi skriver. Tror ikke alle brukere vil være overbegeistret for å se sine egne innlegg på TV, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, lege

1.: Det dreier seg ikke om å spore opp innskrivere, men å bli enige om retningslinjer for drift av Chat-grupper. Skal f.eks. PM-er tillattes, bør det være regler for åpningstider, tilsyn etc.

2.: Hva NRK har foretatt seg på Småprat idag, vet jeg ingenting om. Det må evt. deltakere som ble filmet og/eller NRK uttale seg om.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.: Det dreier seg ikke om å spore opp innskrivere, men å bli enige om retningslinjer for drift av Chat-grupper. Skal f.eks. PM-er tillattes, bør det være regler for åpningstider, tilsyn etc.

2.: Hva NRK har foretatt seg på Småprat idag, vet jeg ingenting om. Det må evt. deltakere som ble filmet og/eller NRK uttale seg om.

Vennlig hilsen

Bare en liten ting til pkt. nr. 2. Tenkte jeg skulle skrive om det den gang det skjedde men det ble bare ikke.

Altså; jeg skrev ett innlegg her, og en stund etterpå leste jeg innlegget mitt i "Spør-legen"-spalten i Hjemmet.

Det syntes jeg overhodet ingenting om!

Ingen i min familie eller omgangskrets bruker DOL, men flere leser Hjemmet.

Kan jeg virkelig ikke skrive innlegg her uten å "risikere" at det kommer i Hjemmet, så er det mange ting jeg ikke tør ta opp her.

Her blir jeg ikke gjenkjent, men det kan jeg absolutt bli i Hjemmet.

Dere burde enten sette inn en merknad om dette, at dere kan bruke innlegg i Hjemmet, eller dere bør be om tillatelse fra innskriver til også å trykke det i Hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Bare en liten ting til pkt. nr. 2. Tenkte jeg skulle skrive om det den gang det skjedde men det ble bare ikke.

Altså; jeg skrev ett innlegg her, og en stund etterpå leste jeg innlegget mitt i "Spør-legen"-spalten i Hjemmet.

Det syntes jeg overhodet ingenting om!

Ingen i min familie eller omgangskrets bruker DOL, men flere leser Hjemmet.

Kan jeg virkelig ikke skrive innlegg her uten å "risikere" at det kommer i Hjemmet, så er det mange ting jeg ikke tør ta opp her.

Her blir jeg ikke gjenkjent, men det kan jeg absolutt bli i Hjemmet.

Dere burde enten sette inn en merknad om dette, at dere kan bruke innlegg i Hjemmet, eller dere bør be om tillatelse fra innskriver til også å trykke det i Hjemmet.

Hei Isadora !

I regelverket for Doktor Onlines forum (link fra forsiden av Forum og alle forumgruppene - merket "Takt og tone i Forum") står det:

"Spørsmål som blir stillet gjennom "Spør legen" eller i "Forum" kan bli gjengitt under Doktor Onlines "Ukens Spørsmål" eller i Familiebladet Hjemmets legespalte. Spørsmålene vil da bli endret av hensyn til personvernet."

Du finner hele teksten på følgende side:

http://www.doktoronline.no/forum/rules_forum.html

Jeg legger vekt på å endre spørsmålene slik at de kan gjelde mange mennesker.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående punkt nr. 2.

Jeg tror ikke NRK var så opptatt av hva de personene de filmet hadde på skjermen sin.Har egentlig ikke peiling, men jeg var inne på Småprat da to DOLere kom innom og fortalte at de hadde med NRK. Har på følelsen at det var disse to som ble filmet og at det ikke hadde noe som helst med DOL å gjøre.

Vi som var inne på Småprat akkurat da syntes hele greia bare var artig, og satte på oss store cyber-smil!

Nå surrer jeg bare verre her, men det var jeg som la inn meldinga om DOL-kjendisene og tenkte jeg skulle greie opp litt, selv om jeg ikke aner hva det gikk ut på!

Synes bare det var skøy at NRK var innom i et halvt minutt!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...