Gå til innhold

Nedlagt firma og nye regninger??

Anbefalte innlegg

Gjest hater gulesider
Skrevet

Kjempeproblem :-(

Gikk i mai 2005 inn en avtale med gule sider om annonsering. La firma på is i september 2005 og ringte da rundt div steder( også gulesider) og sa opp alle avtaler. Fikk i mars 2006 et krav fra Gule sider på 30.000, på annonsering i 2006. sendte da en fax og rinte de, forklarte at firma ikke lenger var "oppe" og at jeg i 2005 hadde sagt opp avtalen.

Nå kom atter et krav fra de, om at jeg ikke kunne si opp avtalen, det måtte gjøres før det var gått 21 dager, dvs i mai 2005.

Problemet er nå: Firma drives ikke lenger--->trenger jo ikke annonsering.

Jeg har ikke 30.000 å betale med.

Noen måte (eventuell sleip måte) å vri seg unna på?

Videoannonse
Annonse
Gjest mittnikk
Skrevet

fikk du ikke bekreftelse på at avtalen med gulesider.no var avsluttet? den trenger jo du nå

Gjest hater gulesider
Skrevet

fikk du ikke bekreftelse på at avtalen med gulesider.no var avsluttet? den trenger jo du nå

Det som jo er problemet. Fikk ikke noe bekreftelse, og i all papirvirvaret som oppstod, så glemte jeg hele saken.

Vil det hjelpe å slå firmaet konkurs?, eller vil det da bare gå videre på meg, siden det var et enkeltmannsforetak?

Har jo ikke mulighet pr. det neste halve året å spytte opp 30.000:-(

Gjest ville jeg gjort
Skrevet

Det som jo er problemet. Fikk ikke noe bekreftelse, og i all papirvirvaret som oppstod, så glemte jeg hele saken.

Vil det hjelpe å slå firmaet konkurs?, eller vil det da bare gå videre på meg, siden det var et enkeltmannsforetak?

da får du legge litt press på dem til å gå gjennom sine egne papirer

Skrevet

Hvis du har sagt opp avtalen kan de ikke sende faktura til deg. Si det til dem.

Skrevet

Huff, har ikke noe godt råd.

I etterpåklokskapens navn burde du ikke sagt opp noe som helst per telefon, men skriftlig, slik at du kunne dokumentere det i ettertid.

Beklager at jeg ikke har noe mer hjelpsomt å si, men håper det løser seg på noe vis.

Forresten, du kan jo høre om de tar opp alle samtaler med kundeservice? Det tror jeg en del firmaer har begynt å gjøre, for å kunne dokumentere hva man har avtalt muntlig.

mil1365380270
Skrevet

Du er ansvarlig, konkurs firma = konkurs deg.

Så ikke gjør det. Kontakt Forbrukerrådet og hør hva du har å stille opp med m.h.t. til avbestillingsfristen. Også snakker du med en overordnet hos Gulesider, forklarer situasjonen, og får til en avbetalingsordning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...